***INFORMACE O ORGANIZAČNÍCH ZÁLEŽITOSTECH
ŠKOLNÍHO ROKU 2024/2025
pro žáky ZŠ Tetčice
Odkaz na nahrávky (tracks) z učebnice a pracovního sešitu AJ Happy House third edition: Happy House
(Děti, které chybí, mají učebnice vždy ode dne absence nachystané na pracovním stole AP ve třídě. Zastavte se pro ně kdykoliv během dne - pokud nebudu přítomna, předá vám je některá z paní vychovatelek.)
BRUSLENÍ V ŠD
Všechny listopadové úterky (celkem 4 x) 5.11., 12.11., 26.11. a 3. 12. od 13:45 do 14:45 hodin na ledové ploše. Vybíráme celkovou částku 600,-Kč (5 x 120,-.) pronájem ledové plochy a doprava. Pokud se dítě nezúčastní některého bruslení, peníze mu budou vráceny a stejně tak peníze za zrušený termín 19. 11. Odjezd z Tetčic (obecní úřad) ve 13:15, bruslí se od 13:45 hod., návrat přibližně v 15:15 ke škole. S sebou brusle do pevné tašky nebo do batůžku a vhodné oblečení na bruslení (oteplovačky), povinné jsou rukavice a přilba.
Z organizačních důvodů půjdou na oběd děti, které se bruslení nebudou zúčastňovat, až ve 12:50. Děkujeme za pochopení.
Co nás dál čeká?
21. 11. čtvrtek v 16:30 třídní schůzka. Rodiče dětí, které jedou na hory, vezměte s sebou prosím kartičku zdrav. pojišťovny dítěte, abychom si ji mohli okopírovat, (případně platné potvrzení od lékaře, pokud některé dítě již bylo o prázdninách na táboře).
20.11. D: M 32/2. Zítra, v den třídní schůzky, nebude domácí úloha a deníčky si ponecháme ve škole.
Splněná školní práce pro nepřítomné, případně pro domácí dovysvětlení, pokud dětem něco nejde volně:
M str. 31 celá, str. 32/ horní cvičení + cv. 1,
ČJ - hlavně práce na čtení s porozuměním, BRÝLE B str. 36 děti si samy četly věty tak dlouho, pokud neznaly obsah. Děti, kterým to šlo, dostaly jedničku do ZÁPISNÍKU PRVŇÁČKA. Kdo ji nemá, potřebuje ještě protrénovat doma.
Dokončení řádku S. (Hry se skládáním slov.)
18.11. a 19.11. D: M 30/3 (někteří dodělávají doma i cvičení 4), BRÝLE B 35 dokončení strany - horní cvičení
Splněná školní práce pro nepřítomné:
ČJ procvičování čtení, dokončení BRÝLE B str. 34 dokončení řádku N, str. 35 s důrazem na samostatné čtení, seznámení s hláskou a písmenem S, str. 36, psaní horního řádku S, MYŠ 28 podle zadání, děti mohou slova malovat, případně psát podle vlastního rozhodnutí. Odkaz: ZTRACENÉ PÍSMENKO
M str. 30/1,2,4
15.11. D: Dnes je jen dobrovolný list
Splněná školní práce pro nepřítomné:
ČJ procvičování čtení a psaní, diktát slov na stíratelnou tabulku, např.: NOTA, TMA, TÁTA, ... BRÝLE B str. 34 čtení vět a zápis jedné z nich podle zadání. Odkaz: ZVUKY A SLOVA
AJ: učebnice str. 20 - 21 (track 27) , pracovní sešit str. 18
PRV 22, 23 dokončení.
14.11. D: M 29/4, (některé děti oprava cv. 2 a 3), také potřebují některé děti doladit opravy v učebnici BRÝLE B od str. 31.
Splněná školní práce pro nepřítomné:
M str. 29/3. Dnes jsme se ve škole seznamovali s trojúhelníkem, v PS nás čeká příští týden.
ČJ procvičování čtení, dokončení BRÝLE B str. 33, 34 horní polovina - hláska a písmeno N obvyklým způsobem, psaní horního řádku N, pozor na postup i držení tužky.
13. 11. D: BRÝLE B 33 vrchní cvičení
Splněná školní práce pro nepřítomné:
ČJ procvičování čtení a psaní slov, hláska a písmeno J BRÝLE B str. 32. Procvičování v odkazu: ROBOT
12.11. Zítra - ve středu místo M 1. a 2. vyuč. hod. bude jedna hodina ČJ a pak PRV - procházka obcí.
D: BRÝLE B dokončení str. 31 věty o sobě.
Začínat mohou slůvkem JÁ, i když hlásku a písmeno J pečlivěji budeme probírat až zítra. Děti dané písmenko většinou již znají.
Splněná školní práce pro nepřítomné:
ČJ BRÝLE B str. 31 dokončení rámečků a vět. Dodržujeme stále, že ve jménech počáteční písmeno, které je vždy velké, píšeme červeně. MYŠ 29.
PRV str. 22, 23, nejprve jsme se pohybovali podle pokynů viz vzor: Postav se čelem k oknu, udělej 2 kroky, zaboč vpravo a běž 4 kroky, pak zahni vlevo, ... Pak jsme se orientovali v obrázku, hledali orientační body, obchody, a pak úkol č. 1 hrály děti s figurkami. Důraz jsme kladli na bezpečnost. Popis cesty Petra ze školy končí v domě se zelenou střechou vedle SPORTU. Na závěr jsme teprve barvami triček vyznačili cestu všech 3 dětí.
11.11. D: M 29/2 (zapiš libovolný rozklad čísel)
Splněná školní práce pro nepřítomné:
ČJ procvičování čtení slov z probraných písmen,
BRÝLE B 31 čtení + psaní + malování: zeleně označený úkol - první 3 rámečky, růžový úkol - první 2 věty včetně obtažení předepsaných slovíček.
Procvičování v odkazu: HLÁSKA A PÍSMENO M, SKLÁDÁME SLOVA (pro šiklulky - s písmenkem L, které jsme ještě zcela neprobírali)
M str. 28/2 a 29/1, doma můžete procvičovat rozklady s různými předměty (tužky, fazole, hračky...)
8.11. D: MYŠ 26
Splněná školní práce pro nepřítomné, případně pro domácí dovysvětlení, pokud dětem něco nejde volně:
ČJ procvičování čtení i skládání slov z probraných písmen. Roboti - analýza v odkazu: ROBOTI
BRÝLE B 30, pozor při psaní posledního úkolu, věta je dlouhá. Dětem se může stát, že se mezerky mezi slovy budou ztrácet. Mohou si je pro přehlednost označit svislou vlnitou čárou.
PRV dokončení lekce a shrnutí učiva o rostlinách, str. 19 a 21.
AJ: učebnice str. 18 (track 24), pracovní sešit str. 16, 17
7.11. D: BRÝLE B 27 dokončení podle uvedených instrukcí.
Splněná školní práce pro nepřítomné:
M str. 28/ 1, dnes jsme opakovali správné psaní všech čísel 0-5 na PL
ČJ procvičování čtení slov a větiček v učebnici BRÝLE B, robotování pro sluchovou diferenciaci, pokud je to potřebné. dokončení str. 28, věta: MY MÁME + obrázek bonbónů. Vyvození písmene a hlásky M str. 29 a 6 jako obvykle. Nově - čtení vět a jejich zapamatování.
6.11. D: M 27/1,2 - U cvičení č. 2 porovnej počty: nad písmeno A napiš porovnávací znaménko (</>/=)
Splněná školní práce pro nepřítomné:
M str. 25/3,4, sr. 26 celá, u cvičení č. 2 pouze čti ( 5 je větší než 4....)
Při psaní kontrolujte prosím správný směr a sklon, některé děti píší velmi často čísla otočená na druhou stranu (zrcadlově).
ČJ seznámení dětí s tvary slovesa MÍT: MÁM, MÁŠ, ...
BRÝLE B 28 - psaní na řádky 2 vět o sobě a 1 věty o spolužákovi,
vzor: MÁM + OBRÁZEK.
ŠIMON MÁ + obrázek koloběžky. Pozor na dodržení mezer mezi slovy a tečku za větou. Poslední řádek splníme zítra. Robotování pro sluchovou diferenciaci v odkazu: CO TO JE?
5.11. D: BRÝLE B 27 dokončení. Dodržujeme mezery mezi slovy nebo jejich znaky.
Splněná školní práce:
ČJ BRÝLE B 27, 28 - úkoly s fialovým označením. PASTELKA 19 - malování podle pokynů uč., doma rodičů.
PRV 20. (+ krájení jablíček, pozorování a ochutnávání)
4.11. D: M 25/1,2
Splněná školní práce pro nepřítomné:
M str. 24 celá
ČJ BRÝLE B 26 dokončení strany, pravidla pro ú, ů. Vyvození písmene a hlásky M str. 27 a 6, "Robotování": D-O-R-T, S-V-Í-Č-K-Y, ...
Horní řádek písmene M str. 27 stejně jako u předchozích písmen.
(Možná básnička, kterou se děti naučily ve škole na písmenko M:
MÍŠA A JÁ, MY OBY DVA.
MY SE PRÁCE NEBOJÍME,
MOST VÁM V MŽIKU POSTAVÍME.
MÍŠA A JÁ, MY OBY DVA.)
1.11. Dnes je jen dobrovolný list POZNÁVÁME SLOVA k procvičení rozlišování umístění dané hlásky ve slově.
Splněná školní práce pro nepřítomné, případně pro domácí dovysvětlení, pokud dětem něco nejde volně:
AJ: učebnice str. 17 (track 23), pracovní sešit str. 13 - 14,
Song: (track 21)
MYŠ (Hrajeme si ...) 27/1, 2, 3, 5 - také s instrukcí: Ukaž druhý obrázek na třetím řádku. (Přeskakujeme zatím str. 24 až 26.)
BRÝLE B 26 úkoly k Ó, nabídka slov k psaní či namalování obrázku: GLÓBUS, VAGÓN, BONBÓN, (CITRÓN, ...) hra k procvičování: DÉLKA
PRV 18, 19/1, (ochutnávání zeleniny - chuť, hmat, čich), odkaz k základnímu zjednodušenému rozdělování: ZELENINA - PLOD, KOŘEN, LISTY
31.10. D: BRÝLE B 25 dokončení práce
Splněná školní práce pro nepřítomné:
M - Dnes jsme se seznamovali s porovnávacími znaménky (větší, menší) na početním divadélku a mazací tabulce, v UČ jsme dnes nepracovali.
ČJ - procvičování sluchového rozlišování délky samohlásek, BRÝLE B 25 - práce s písmenem Í, Ý + sluchové rozlišování měkkých a tvrdých souhlasek ve slovech např. DÍK, DÝM
25. 10. D: MYŠ 22 zapisování písmen do rámečků podle umístění ve slově.
Splněná školní práce pro nepřítomné:
AJ učebnice str. 16 (track 20), (track 21), pracovní sešit str. 15
ČJ sluchové rozlišování délky samohlásek (slabik ve slově), docvičování učiva BRÝLE B 23, v posledním úkolu jsem na linku malovali obrázky či zapisovali slova podle správného výběru dětí a oddělovali čárkou - vzor z nabídky: obrázky - tráva, (barvičky) červená, modrá, zelená, čokoláda, slova - MÁMA, TÁTA. Možnost procvičování v odkazu: DLOUHÉ SAMOHLÁSKY
PRV 17 podle instrukcí.
24. 10. D: PASTELKA 18 + dokončení D str. 17, mnohým dětem část úlohy chybí. Docvičení orientace na stránce - viz informace pro nepřítomné níže.
Splněná školní práce pro nepřítomné:
M str. 23 celá,
ČJ nácvik D na stíratelné tabulce,
MYŠ 22 - orientace na stránce viz vzor: Co je na obrázku je v druhém řádku, první obrázek? Mnohé děti si stále nejsou jisté. Sluchové rozlišování - doplnění řádku A.
23. 10. D: M 22/2
Splněná školní práce pro nepřítomné:
M str. 21 celá, 22/1. Sportovci, kteří dnes byli na turnaji, mohou dopracovat učivo o podzimních prázdninách.
ČJ - vyvození délky samohlásek, seznámení s čárkou nad písmenem, procvičování sluchového rozlišování slabik i jednotlivých hlásek, BRÝLE B 23 zelené a modré cvičení. Se sportovci docvičíme zítra.
22. 10. D: PASTELKA 17
Splněná školní práce:
ČJ BRÝLE B 23, sluchové rozlišování, v které části slova slyšíme i (y), hláskování slov i vytleskávání slabik. I, Y zapisujeme správně v souladu s pravidly českého pravopisu, poradíme dětem a jen je lehce upozorníme na pravidla, která ještě neznají, abychom předcházeli fixaci chybného. (MYŠ 23, ponecháváme si zatím ve škole).
PRV (kontrolovali jsme prac. sešity, děti je dostanou domů zítra). Procvičovali jsme jehličnaté stromy. Děti se mohou vrátit doma k procvičení v odkazu z pátku.
21. 10. D: M 20/2,3
Splněná školní práce pro nepřítomné:
M - UČ str. 20, trénujeme uspořádání od nejmenšího k největšímu a naopak.
ČJ BRÝLE B 22. Hledáme shody a rozdíly. Všímáme si rozlišení dvojčátek, rozdílní zájmy - viz str. 7, rozdílné oblečení i co mají a dělají společně. Věty doplňujeme obvyklým způsobem a čteme. Příklad: Ivana má růžové naušnice. Ivana má červené boty.
JÁ - čteme: ELIŠKA a bráška Ota se spolu koupou v bazénu.
Zápis:
ELIŠKA (svoje vlastní jméno si děti zapisují celé) + O - (obrázek).
Děti - sourozenci - čteme: Silvinka a Valinka si spolu rády hrají na písku.
Zápis: S + V - (obrázek pískoviště).
BRÝLE B 23 - zápis písmenek I, Y podle obvyklých instrukcí.
PASTELKA 16 - povídání o snech a přáních, nácvik otáčení na stír. tabulce, pak vypracování úkolu. Většina dětí prac. sešit odevzdala a zůstává dozítřka ve škole.
18. 10. Dnes je jen dobrovolný úkol - list POZNÁVÁME SLOVA
Splněná školní práce:
ČJ BRÝLE B dokončení práce na str. 21 podle instrukcí, vyvození I, Y - práce s obrázkem str. 21, str. 7.
PASTELKA str. 15 - nejprve nácvik otáčení pravotočivé i levotočivé spirálovité čáry na stír. tabulce, pak teprve práce v pracovním sešitě.
AJ učebnice str. 14 (track 18), pracovní sešit str. 12
PRV - jak roste strom, jak přijímá živiny (rozpuštěné ve vodě), základní seznámení dětí s tím, co je lýko, míza, kdy strom roste a jak dýchá. Práce s listem STROM JE ŽIVÝ ORGANISMUS, opakování str. 15 - docvičování názvů stromů a jejich plodů. Možnost procvičování v odkazu: LISTNATÉ STROMY
17. 10. D: BRÝLE B dva řádky psaní písmen str. 21. Je potřebné, aby děti věděly, co píší. Písmenka v druhém řádku spolu se zápisem i čtou. (Případné dovysvětlení najdete v informacích ze 14. 10.)
Několik dětí si stále není jistých s porozuměním sestavení věty - viz informace níže. Bylo by dobré zkusit a případně docvičit i doma.
Splněná školní práce:
M str. 19/1,3
ČJ BRÝLE B 20 věcně správné sestavení, zápis i čtení věty o sobě, co děláme s babičkou a dědečkem a pak věta o kamarádovi. (Viz infomace z 11. 10.)
Např. větu "ELIŠKA S BABIČKOU A S DĚDEČKEM RÁDI CHODÍ NA HOUBY." zapíšeme: ELIŠKA + B + D - obrázek hříbku.
16. 10. D: M 19/2
Splněná školní práce pro nepřítomné:
M str. 19/ jahody(nahoře) - psaní čísla 5
ČJ - BRÝLE B dokončení str. 19, 20 - vyvození E včetně str. 6 (Eva má ráda ementál). Popisovali jsme obrázek na str. 20, sestavovali věty o Evě, také jsme vyvodily další možnost zápisu věty: E - B + D. (Čteme: Eva má ráda babičku a dědečka.) Procvičování v odkazu: Písmenko E
PASTELKA str. 14.
15. 10. D: BRÝLE B 19/cvičení označené oranžovou pastelkou.
Splněná školní práce pro nepřítomné:
ČJ - BRÝLE B str. 18, 19 - psaní písmenek. diktát písmenek A, O, U - pro upevnění zapamatování. Seznamování s písmenky v odkazu: ABECEDA
(V PRV jsme se venku seznamovali se stromy a keři v okolí školy a jen si děti mohly vymalovat podle vlastního přání vložený obrázek se stromem).
14. 10. D: M 18/2
Splněná školní práce pro nepřítomné:
ČJ - BRÝLE B str. 17.
Písmenka sice dodržujeme ve správném postupu zleva doprava, od linky k lince, ale hlavně jde o to, aby je děti bezpečně poznaly. Zeleně označíme "autíčka", která se povedla a mohou jezdit po silnici, červeně ta, která by potřebovala opravit. Stačí vybrat jedno od obou možností. Do rámečku pak to nejkrásnější.
Při spojování obrázků s U děti našly možnosti, kde U je. Např. Ota je kluk (K-L-U-K), loupáček, ...
PASTELKA str. 13.
M - str. 18 celá, u psaní čísel si dáváme pozor na dotahování až na řádek, na správný směr a odkud začínáme psát (některé děti píší čísla zespodu)
__________________________________________________________
11. 10. Informace pro rodiče k domácím úlohám:
Věnujte prosím pozornost i již dříve uvedeným pokynům na webu.
Některé děti jsou stále nejisté v záznamu věty. Způsob záznamu je vysvětlený níže - např. 7. 10., 30. 9., 24. 9., ...
Dnes jsme znovu ve škole opravovali s dětmi a znovu vysvětlovali včerejší D: BRÝLE B str. 16.
Jde o to, aby byl zápis věcně správný a nefixovaly si děti chyby.
Způsob záznamu je vysvětlený níže - např. 7. 10., 30. 9., 24. 9., ...
Psát větu celými slovy mohou jen ty děti, které znají písmenka a také dodrží mezery mezi slovy ...
Také orientaci na stránce je potřebné věnovat pozornost (psát na správné linky, využívat pomocné linky pro velikost písmene, ...). Pomůže to, aby se dětem lépe dařilo v dalším učení.
♥ Chválíme všechny šikulky, kteří zvládli úlohu výborně. ♥
D: Dnes je jen - dobrovolná úloha. List ZPŘEDU, ZEZADU, ZBOKU - ZACVIČ SI. Děti si zakládaly tento list do deníčku.
Splněná školní práce:
ČJ - BRÝLE B str. 16 - dokončení práce, PASTELKA str. 12, PRV str. 15
AJ: učebnice str. 12 -13 (tracks 13 - 16), pracovní sešit str. 10 (track 17)
10. 10. D: BRÝLE B str. 16 - úkol Piš věty o Uršule, vyprávěj věty, jak a kde sportuješ a napiš o sobě větu. (Zítra si budeme ve škole zjišťovat spolužáky a zapíšeme větu na posledním řádku.)
Splněná školní práce pro nepřítomné:
ČJ - BRÝLE B str. 15 - úkoly podle zadání.
M - 17/1, trénujeme pravou a levou (některým dětem to dělá stále velké potíže)
9. 10. D: M 17/ dokončit horní cvičení: psaní čísla 3
Splněná školní práce pro nepřítomné:
M - 16/3, 17/2,3.
ČJ - nácvik psaní O - BRÝLE B str. 15 horní 2 řádky. Nejprve nacvičujeme ve vzduchu s uvolněným zápěstím, pak na stíratelné tabulce - od linky k lince nebo na listu papíru - se správným postupem viz šipka v učebnici. Ve vlastním psaní v učebnici obtáhneme vzorová písmenka a pak postupujeme podle zadání. Třídění v odkazu: Ovoce a zelenina
8. 10. D: PASTELKA (Uvolňovací cviky) str. 11
Splněná školní práce pro nepřítomné:
ČJ - BRÝLE B str. 13, 14, PASTELKA str. 10,
PRV str. 14
7. 10. D: M 16/4
Splněná školní práce pro nepřítomné:
ČJ - BRÝLE B str. 12 - dokončení vlastních staveb a zápisy vět o stavbách kamarádů. Vzor: E - ▄▄▄▄▄ . Čteme: ELIŠKA POSTAVILA PÁS (STAVBU) Z PĚTI KOSTEK.
PASTELKA str. 9, procvičování v odkazu: Přiřaď stejný obrázek
_____________________________________________
4. 10. Dnes je jen - dobrovolná úloha. Děti si vytvořily domino podle MYŠKY str. 20 a skládaly ho ve škole. (V příštím týdnu už začneme s písmenky pracovat podrobněji.) Je dobré domino ještě procvičit i doma. Děti ho mají uloženo za obalem MYŠKY, deníčku nebo v pouzdře. Pokud budou pracovat i doma a znovu skládat, podepište jim to prosím v deníčku.
Splněná školní práce pro nepřítomné:
ČJ - MYŠ - viz výše. Str. 20 a 21.
PRV str. 13, odkaz: Správné chování
AJ - učebnice str. 10 (track 10), pracovní sešit str. 7, str. 9
*Dobrovolný: Vybarvi si stranu 9 v pracovním sešitě (Zopakuj frázi: ,,Good morning!")
3. 10. D: BRÝLE B (Začínáme číst ... ) dokončení úkolu na str. 11,
Splněná školní práce pro nepřítomné:
M - str. 15
ČJ - BRÝLE B str. 12 - zápisy vět na horních řádcích - úkoly označené žlutou pastelkou a cedulkou JÁ, včetně vlastních staveb z kostek a jejich barevným zakreslením. Odkaz: Stavby z kostek
2. 10. D: M 15/2
Splněná školní práce pro nepřítomné:
M - trénujeme psaní čísel 1 a 2
ČJ - BRÝLE B str. 12 seznámení s dalšími dětmi a písmenky (jako obvykle + str. 6, 7) Stavěli jsme z barevných kostek stejně jako JIrka a Sára a barvy přesně vymalovali i k jejich práci v horní části strany. Dál budeme pokračovat zítra. (Dokončení zákreslení obrázků ze zápalek na str. 11 bude zítřejší D.) Procvičování sluchového rozlišování v odkazu: Co slyšíš?
1. 10. D: PASTELKA (Uvolňovací cviky) str. 8 dokončení práce podle instrukce. Děti se snaží o rovné tahy pečlivě z kraje do kraje ve směru zleva doprava a shora dolů. Mohou použít barvy podle vlastní volby. Obtahují i předepsané linky pro nácvik. Pozor na přetáčení sešitu. Podle zájmu si mohou dokreslit i králíčky.
Splněná školní práce pro nepřítomné, případně pro domácí dovysvětlení, pokud dětem něco nejde volně:
ČJ - BRÝLE B str. 10 - dokončení práce na str. 10 podle instrukcí uvedených v předchozích dnech. Píšeme o sobě s použitím jména a o spolužácích s jejich počátečním písmenem. (Doma mohou skládat a sbírat nápady s rodiči.) Procvičování orientace v odkazu: Kde se nachází ...
PRV - str.12 podle instrukcí + učíme se orientovat v pocitech.
30. 9. D: M 14/jablíčko - dokončení úkolu
Splněná školní práce pro nepřítomné, případně pro domácí dovysvětlení, pokud dětem něco nejde volně:
ČJ - BRÝLE B str. 10 - poznáváme nové děti, seznamujeme se s písmenky na začátku jejich jména a vybarvíme dané písmenko červeně.
Vrátíme se na str. 6, 7, vyhledáme dané děti, povíme si o jejich zájmech a seznámíme se s jejich jménem. I tady vymalujeme počáteční písmenko jejich jména červeně a obrázek dětí i se jménem tužkou zakroužkujeme.
Na str. 10 si pak pojmenujeme obrázky ze zápalek, (poučení o nebezpečí zápalek a hraní si s nimi jen pod dozorem dospělého). Pak děti sestavují své vlastní obrázky přibližně z 5 až 6 zápalek.
Na prvním řádku "JÁ" zaznamenávají žáci větu o sobě.
Vzor: ŠÁRKA - (obrázek hvězdičky). Čteme: Šárka poskládala hvězdičku.
Při zápisu se snažíme dodržovat velikost písmenek podle vyznačené pomocné modré linky. (Další úkoly na této straně splníme zítra.)
Str. 11 horní úkol a z následujícícho úkolu horní řádek. Zápalky malujeme i s hlavičkami.
M - str. 14 celá
_____________________________________________________________
Některé děti si začínají víc škrábat hlavu (mají to konkrétně poznačeno v deníčku). Kontrolujte však prosím raději pravidelně opakovaně všem dětem hlavy (vši).
27. 9. Dnes není D, jen dobrovolný list PRACOVNÍ NÁVYKY.
Dobrovolný úkol z AJ: Pracovní sešit str. 6 (očísluj obrázky)
Splněná školní práce pro nepřítomné, případně pro domácí dovysvětlení, pokud dětem něco nejde volně:
ČJ - MYŠ str. 18, 19. Děti si mohou zahrát hru. Vzor: Polož korálek na obrázek, který je na 3. řávyskočí děti, které rády běhajídku a začíná na L. A copak je na obrázku? (LIST)
PRV - str. 11 s úkoly podle zadání ve spodní části stránky. Děti hrály ve škole hru: Vyskočí děti, které rády běhají. Zatleskají děti, které mají rády pohádky, ... Hledáme, co máme společného, co můžeme dělat spolu a o čem si spolu můžeme povídat (spolu sdílet).
AJ - pracovní sešit str. 3 (trénink frází: Hello!/ Goodbye!), str. 5 (Who is this?), učebnice str. 8 (track 8), str. 9 (track 9),
Dobrovolný úkol: PS 6 (očísluj)
26. 9. D: PASTELKA (Uvolňovací cviky) str. 7. Děti se snaží dodržet daný sklon.
Splněná školní práce pro nepřítomné, případně pro domácí dovysvětlení, pokud dětem něco nejde volně:
M - UČ s. 14/ jablíčko (psaní čísla 1, pouze první 3 řádky)
ČJ jsme dnes věnovali hlavně na doladění D: BRÝLE B str. 9. (viz informace z 24. a 23. 9.)
Děti, které měly úterní úlohu v pořádku pracovaly na dobrovolných úkolech na listech. Některé pilné děti si odnesly listy i domů.
25. 9. D: M 13/2
Děkujeme všem rodičům, kteří nám dnes pohotově odevzdávali návratky k horám.
Děti si mohou ještě i doma procvičit odkazy, které jsme plnili ve škole: Písmena M, A, L a počáteční hlásky slov, Detail obrázku
Splněná školní práce pro nepřítomné:
M - s. 12 a 13
ČJ - MYŠ 17 DÉŠŤ. pozor na správný sklon. Kapky malujeme jedním tahem od špičky zpět ke špičce.
24. 9. D: BRÝLE B (Začínáme číst ... ) dokončení úkolů na str. 9.
Splněná školní práce pro nepřítomné:
ČJ - BRÝLE str. 9. Děti píší o sobě s použitím vlastního jména.
Vzor: EVA - (+ obrázek knihy). Ústně čtou Eva ráda čte.
Větu celými slovy zatím psát nedoporučujeme. (Mohou ji psát pouze ti, kteří již znají daná potřebná písmena, umí dodržet mezery mezi slovy i interpunkci a chápou význam věty.)
MYŠ (Hrajeme si ...) str. 16 - označ barevnými hvězdičkami dvojice obrázků podle zadání. Hra v odkazu:T, A, H (třída, aktovka, hračka)
PRV str. 10 podle zadání, možná hra (ve škole s dětmi, doma s pohádkovými bytostmi) Kdopak to je? Má zelené vlasy, dýmku a z kabátku mu kape voda.
23. 9. D: M 10/2
Dnes si děti odnášejí domů pouze M, MYŠ (Hrajeme si ...) a kdo měl trošku zádrhele se zápisem vět v učebnici BRÝLE na str. 8 (Začínáme číst ... viz pátek) tak také tuto učebnici.
V MYŠCE jsme dávali "hádanky" na str. 16: Ukaž, co je K-L-Í-Č, ... Je dobré s dětmi trošku ještě zahrát i doma.
Splněná školní práce pro nepřítomné:
ČJ - viz hádanky výše, BRÝLE str. 8 dokončení stránky. Vyhledávali jsme a počítali slova začínající na P v Pepově pokojíčku, zapisování vět podle zadání v učebnici.
Už děti chápou smysl věty, proto ponecháváme pouze znak pro jméno s červenou barvou, ostatní řešíme tužkou.P (= PEPA). Nápověda pro rodíče je na koncových stranách v této učebnici.
Odkaz k rozlišování zvuků: Copak to je?
M - s 11: ze cvičení 1 pouze balónky + cvičení 2
Abeceda s obrázky, Pexeso tvary písmen, Písmenková abeceda zpívaná
_____________________________________________________
Drobná úprava pravidelného rozvrhu ve změně pořádí hodin M a TV
Čtvrteční rozvrh: M, TV, TV, ČJ.
Co potřebujeme v 1.třídě?
Všechny věci do školy dětem do konce prvního školního týdne, podepište nebo označte pořadovým číslem dítěte.
Úhrada školní družiny bude prováděna na účet školy (rodiče obdrží příslušné údaje) a to ve dvou platbách:
a) 1. pololetí – 600,- Kč / září až leden – splatnost do konce září
b) 2. pololetí – 600,- Kč/ únor až červen – splatnost do konce února
Číslo bankovního účtu pro platby: | 300383912/0300 |
Variabilní symbol | Bude uveden v žákovské knížce žáka |
Přijímané platby | Číslo do zprávy pro příjemce: |
Školní pomůcky 1000,- Kč | 1 |
Pitný režim za 1. pololetí 250,- Kč | 2 |
Školní družina za 1. pololetí 600,- Kč | 3 |
Kroužek vaření 600,- Kč | 4 |
Kroužek Ferda Mravenec 500,- Kč | 5 |
Příklad platby částka 1850,-Kč VS: 2202001 do zpráv pro příjemce: 1, 2, 3.