Úkoly 1. třída

Informace k platbám za ŠD/druhé pololetí školního roku najdete na stránkách školní družiny. 

***INFORMACE O ORGANIZAČNÍCH ZÁLEŽITOSTECH
ŠKOLNÍHO ROKU 2024/2025

pro žáky ZŠ Tetčice

Odkaz na nahrávky (tracks) z učebnice a pracovního sešitu AJ Happy House third edition: Happy House prvnacek 01

Děti, které chybí, mají učebnice vždy ode dne absence nachystané na pracovním stole AP ve třídě. Zastavte se pro ně kdykoliv během dne - pokud nebudu přítomna, předá vám je některá z paní vychovatelek.
Děkujeme rodičům za trpělivost s vyzvedáváním dětí po obědě v pátek. Kvůli většímu počtu dětí v jídelně v tento den chodíme na oběd o trochu později (aby jedli prvňáčci v klidu a pohodě), přibližně ve 12:10.

 

Vlaštovky 1vlaštovky 2

 

 

 

 

 

Co nás čeká?
Ve středu 19.3. pojedeme na divadelní představení "Čert a Káča" do Divadla Bolka Polívky. Odjíždět budeme objednaným autobusem po svačině v 9:20, plánovaný návrat je ve 12:30. Na program i dopravu vybíráme 260 Kč.
Raději připomínáme rodičům odhlašování obědů pro nepřítomné děti - viz informace v sekci Stravování - paní Poláčková (ať neplatíte zbytečně).

11.3. D: BRÝLE B 72. Děti si mohou vybrat mámu nebo tátu.
:-) BRÝLE B 71 na sobotu a neděli - čtení postupu a příprava SALÁTU. Těšíme se na foto, ukážeme si je zase stejně ve třídě, jako s palačinkami.
Splněná školní práce:
ČJ: Písanka PES str. 2 dokončení strany obvyklým způsobem.
BRÝLE B 71 dočtení úvodního textu a PŘIPRAV SI.

Procvičování čtení s porozuměním: OTÁZKY K OBRÁZKŮM ZVÍŘÁTEK.
Také si děti chvilku mohly samostatně číst z časopisů DRÁČEK, SLUNÍČKO nebo MATEŘIDOUŠKA.

PRV: dokončení pozorování a úkolů na straně 41, vysvětlování značek 43, úkol 42/1.
(Zkouška vhodného materiálu a tvaru vlaštovek. Závěr: Lépe létají vlaštovky z barevného papíru a bez závěrečného ohnutí křídel podle návodu v ČJ na obr.
11 a 12.)
(HV odkaz NOTY)

10.3. D: M 18/3 dokončení
Splněná školní práce:
ČJ: Písanka PES str.2 další 4. až 6. řádek
pořád po 6 povedených písmenkách nebo 3 dvojicích či trojicích písmenek. Píšeme i tiskací písmenka pro bližší seznámení s nimi. Ukazovali jsme si písmenko l v různých druzích písma - s patkami i bez nich. Klademe důraz na to, aby děti věděly, co píší.
BRÝLE B 70 samostatné čtení po větách, skládání podle návodu.
Komu to úplně nešlo, může zkoušet ještě doma.
Také jsme si ukázali fotky s palačinkami a vyvodili str. 71. Zatím jsme pžečetli jen první 2 věty.

M:
procvičovali jsme počítání na očíslovaných schodech. Příklad: Chůze po dvou nahoru i dolu. Na kterém schodě budeš stát, když se z desátého vrátíš o 4 zpět? Jaký je to příklad? (10 - 4 = 6) ...
Str. 18/2 + příklady v květinkách ústně, vyvození D.

__________________________________________________

7.3. D: LIST PALAČINKY
:-) pokud se to bude hodit do víkendového programu doma, můžete vyzkoušet. A když nám pošlete fotky (mail, ...), ukážeme si je ve třídě.
Splněná školní práce:
AJ:
pracovní sešit str. 33 -35
ČJ: BRÝLE B 69
MYŠ 59, LIST PALAČINKY,

PRV 41 KARTON, GUMA, KÁMEN, PLAST

6.3. D: PES str. 2/3 horní řádky písmenka l, zase stačí na plných řádcích po 6 povedených písmenkách. Pozor na tvar i sklon.
Splněná školní práce:
M: str. 17/1,2,3, str. 18/1
ČJ: BRÝLE B 68 ve škole jsme plnili zbylé úkoly podle pokynů v učebnici,
doma mohou děti zelenou část vyzkoušet podle instrukcí rodiče.

5.3. D: M 15/2, 16/3 - napiš příklad a odpověď
Splněná školní práce:
M: str. 10/1,2 (u cvičení 2 píšeme číselné řady vždy od nejmenšího čísla), str. 17/psaní čísla 10
ČJ: Dokončení první strany PSANácvik psaní háčku a vysvětlení, jak je to s ě. (Dáma s koloboukem. Např. pánové d, t, n při pohledu na ni zněžní, chytnou se s ní za ruku a vystupují pak jako ď, ť, ň.) Poslední řádek slouží  na "modelky". 

MYŠ 57 dokončení, 58.

 

4.3. D: BRÝLE B 68 NAPIŠ

ČJ: BRÝLE B 68 VYZNAČ MODROU ...
Pokračování na první straně PSA s dalšími 3 řádky po 6 povedených kouscích.
Dbáme na pořádek na pracovní ploše, správné držení těla i tužky, uvolňování ruky i těla. Odkaz: ČTEME SLOVA s malými písmeny
PRV 40.

 

3.3. D: M str. 15/3 (někteří dodělávají i cvičení 4)
Splněná školní práce:
M: str. 14/1, 15/1,4
ČJ: Písanka PES zahájení, vysvětlení, nácvik psaní e na stír. tabulce a pak psaní prvních 3 řádků
(většinou 6 povedených písmenek).
BRÝLE B
66 - kontrola informačního zisku z textu (skoro všichni zvládli dobře), str. 67.


28.2. D: List Přečti pozorně, kdo co říká ... - 3 "bubliny",

:-) ostatní "bubliny"
Splněná školní práce:
ČJ BRÝLE B 66 dokončení s důrazem na procvičení čtení s porozuměním a informační zisk.
List s prvky psacího písma - dokončení

AJ: učebnice str. 34 - 35, pracovní sešit str. 31 - 32
PRV z důvodu potřeby ve třídě jsme přeskočili v uč. a probírali ústně třídění odpadu podle str. 42, (případné dokončení str. 38).

 

27.2. D: LIST ČTI A PIŠ ... samostatné čtení (pro nácvik čtení s porozuměním), rozhodování a psaní
Splněná školní práce:
M: str. 13/1,2,3
ČJ: vyvození Z, Ž obvyklým způsobem BRÝLE B 66, vyvození práce s D Náročnost 1

26.2. D: M 12/3 - dokonči (ve škole jsme dělali část pro vysvětlení společně)
Splněná školní práce:
M: str. 11/2, str. 12/1,2, str. 13/ psaní čísla 9 - horní cvičení (odkaz, jak psát správně číslo 9: psaní čísla 9)
ČJ: pokračování na listvu psaní tvarů - 5 řádků po 5 podařených kouscích - str. 5, MYŠ 57 - podle potřeby úkol 3, 4, 5, 14 + samostatné přečtení pokynu k malování v šedém obdélníku a splnění.

 

25.2. D: LIST ČJ
Děti by si měly samostatně číst věty (procvičování čtení s porozuměním) a odpovídat podle pravdivosti.
Splněná školní práce:
ČJ -
společně jsme si přečetli nadpis, zopakovali si, k čemu slouží pravidla, pravidla třídy a odpověděli na poslední dva úkoly. Úloha je v odkazu k učebnici a jedná se o pracovní list náročnosti 1: PRAVIDLA
Pokračování na listu k procvičení drobných tvarů prvků psacího písma do konce str. 4.
Zase stačí 3 až 6 správných tvarů.
PRV dokončení učiva str. 38, 39.
(Odkazy k HV: TIK ŤAK, UČÍME SE NOTY)

24.2. D: M 11/3
Splněná školní práce:
ČJ - MYŠ 56. Samostatné procvičování čtení a zapamatování básničky po jednotlivých řádcích.
Dobrovolná úloha :-)
je naučit se celou básničku zpaměti.
Slova si děti samostatně přečetly, snažily se zapamatovat a pak jsme s nimi hráli Kimovu hru (Které slovo je pod zakrytým obrázkem?).
Přecházíme na psaní psacích písmen. Žáčci dostali list na procvičení drobných tvarů prvků psacího písma. Informace - stačí 6 krásných tvarů. Většina dětí splnila 4 řádky.
Odkaz na hru s malými tiskacími písmenky: SLOVNÍ PÁTRAČKA
M - str. 10/3-7, str. 11/1 (kdo nestihl ve škole, dodělává doma)

________________________________________________

21.2.
Splněná školní práce:
ČJ BRÝLE B 62 psaní C,Č,
65 samostatné čtení a pochopení pravidel hry.
Ve škole jsme si ji zahráli a možná budou chtít děti pokračovat i doma.
Mohou si i doplňovat pravidla obohacená o nápady podle obrázků, např: "u rybiček plav o 2 políčka zpět".
(Také jsme se učili skládat papírové lodičky.)
PASTELKA 32 poslední řádek (pro nácvik drobnějšího tvaru psacích písmen - písmenko s). DNES JSME SE S PASTELKOU ROZLOUČILI A UŽ JI VE ŠKOLE NEBUDEME POTŘEBOVAT.
AJ: učebnice str. 30 - 33, pracovní sešit str. 28 - 30 (odkaz na nahrávky: Happy House (Third edition))
PRV úvod do pozorování - str. 39. MATERIÁLY MAJÍ RŮZNÉ VLASTNOSTI. Pozorovali jsme a zaznamenávali kromě kovu (a seznámení i s kovy, které nepřitahují magnet) také plast a sklo.

20.2. až 23.2 D: BRÝLE B 63 ČTI A ODPOVÍDEJ,
:-) 
UMÍŠ VYMYSLET SVOU HRU? (Pokud si děti promyslí pravidla, budou je umět vysvětlit a půjde hra zahrát ve třídě, postupně vyzkoušíme.)
Splněná školní práce:
M str. 9/celá strana (cv. 3 písemně, cv. 1,2,4 - pouze ústně), str. 10/1,2
ČJ BRÝLE B 62 docvičení čtení, rekapitulace obsahu

19.2. D: Dnes nemáme písemný domácí úkol, doma opakuj dočítádí do čísla 8. (př.: 6 a kolik mi chybí do 8?, 3 a kolik mi chybí do 8?....)
Splněná školní práce:
M Dnes jsme měli skupinkové opakování na početní operace v oboru do 8, do PS jsme nic nepsali. Doma opakuj počítání peněz, nerovnice (větší, menší, rovná se) v odkazu zde: větší, menší, sčítání a odčítání v odkazu zde: sčítání a odčítání do 8.
ČJ BRÝLE B
62 vyvození C, Č obvyklým způsobem,
nácvik čtení s porozuměním - do věty ČENDA MÁ NÁPAD:
Pár dětem stále činí čtení značné potíže a potřebují protrénovat doma. Tam, kde to stále ještě nejde, pomáhejte s procvičováním čtení po slabikách (pomoc znázorněním spojení písmen ve slabice s obloučky).

 

18.2. D: PASTELKA 32/druhý řádek
Splněná školní práce:

ČJ BRÝLE B 61 křížovka,

MYŠ 54 - děti si samostatně četly úvodní básničku a snažily se zapamatovat si ji. Pak jsme ji recitovli, rytmizovali si ji a vytleskávali po slabikách.
V dalším úkolu se pak žáci snažili samostatně  slabiky vyznačit obloučky
(skákání žabičky).
Úkol SKÁKEJ PO KAMENECH ... jsme obměnily vyhledáváním a zatrháváním slov s barevným rozlišením podle úkolů na str. 55,
PASTELKA 
31 - druhý řádek, stačí 10 krásných tvarů,
32 - vyhledání psacího písmenka s a vysvětlení, jak ho psát (řapík lístku a spodní polovina). Nacvičovali jsme ve vzduchu, na stíratelné tabulce a pak na prvním řádku malovali zeleně.

PRV - dokončení učení na str. 36, jakou práci vyžaduje vynalézání nového + str. 37.

(HV KDYŽ JSI ŠŤASTNÝ)

 

17.2. D: M 8/ rukavice - horní cvičení (psaní čísla 8 a 6,7,8).
Jak správně psát a trénovat psaní čísla 8 najdeš v odkaze zde: psaní čísla 8

Splněná školní práce:

M str. 8/1, 2, 3, 4

ČJ JAKÝ JE TVŮJ DOMOV? Ústní sestavení povídání o vlasním domově a pak samostatné psaní 4 vět v BRÝLE B 61 s drobnou pomocí a vypsáním obtížnějších slov (- ve škole na tabuli). Pro některé děti byl úkol obtížný a potřebují ho doopravit a dopracovat doma. (Rychlíci splnili také v MYŠCE 55 úkol NAKRESLI...)


 

7.2.

Splněná školní práce:

ČJ BRÝLE B 58 druhý řádek Š, docvičení práce s textem -samostatné čtení vět s kontrolou porozumění, rekapitulace textu. Už přecházíme na zjednodušení značení vět pro lepší přehlednost textu a orientaci dětí v něm (zátrhem a šipečkou - tužkou v začátku věty). Jména stále značíme s červeným počátečním písmenem. 

MYŠ 51, 52, 60.

PRV dokončení učení o zdravém stravování a nakupování str. 35, 36/1 JAK SE ŽILO DŘÍVE, procvičování znalosti hodin v odkazu: CELÉ HODINY

 

6. až 16.2. D: BRÝLE B 60, :-) M 6/2

Splněná školní práce:

ČJ PASTELKA 31 první řádek, BRÝLE B 59 vyvození Š obvyklým způsobem, psaní horního řádku Š, samostatné čtení prvních tří vět s důrazem na čtenářský zisk. Kontrolní orázky. Objasnění, co je Klokánek tak, aby to pro děti bylo uchopitelné.

M dokončení str. 7, procvičování v odkazech: TŘI MEDVÍDCI - ROZKLAD, SČÍTÁNÍ DO 8

 

5.2. D: M 7/2

Splněná školní práce:

ČJ - MYŠ 50. Děti si doplnily slova, po kontrole je přepsaly na okopírovaný tvrdší list, (podle vlastního přání si mohly vybarvit obrázky) správně rozstříhaly a hrály.

M - děti se seznamovaly s geom. tělesy: koule, válec, krychle, kvádr, hranol, kužel, jehlan. Samostatné čtení úvodního textu na str. 6, hledání, co do receptu asi nepatří, cv. 6/1 a při tom i hravou formou procvičování názvů těles.

 

4.2. D: BRÝLE B 58 DOKONČI VĚTY

Splněná školní práce:

ČJ BRÝLE B 58  Úkol je pro mnohé děti náročný. Je vhodné rozlečenit vyhledávání slov:

1) nejprve na stranu, kterou přímo vídí - 58, včetně slov z obrázků: PRŠÍ, PRKNA 

2) pak se vrátit, až po procvičení, na str. 57 k začátku textu.

PRV povídání o str. 35 stručně pro pochopení dětí o tom, jaké jsou potřebné a zdravé potraviny, o pojmech a významu vitamínů, bílkovin a vlákniny.

(Pro zábavu možné odkazy z Hv: BĚŽELA OVEČKA, KLAVÍR, POHYB)

 

3.2. D: M s. 4 

Splněná školní práce:

M str. 5 - obrázky pouze očísluj

ČJ BRÝLE B 57 samostatné čtení po větách a zapamatování obsahu.Barevné odlišení vět, vyhledání jmen a červené obtažení počátečního písmenka v nich. Totéž na str. 58 - první dva řádky. (Vysvětlení zvolání HURÁ! i TO JE NÁPAD!)

MYŠ 49, odkaz pro nácvik čtení malých písmen: PEXESO

____________________________________________________

V pátek jsou jednodenní pololetní prázdniny.

Užijte si radost z prvního vysvědčení. Všechny děti moc chválíme.

30.1. D: PASTELKA 30 poslední řádek - stačí 6 povedených tvarů.

Splněná školní práce:

M str. 60/2,4,6 (dokonči celou stránku, u cv. 2 diktuje rodič)

ČJ: Dnes dostaly děti k vysvědčení také první písanku. Psát do ní začneme pomaloučku polehoučku, až zvládneme tvary v PASTELCE.

 

29.1. D: M 60/1,3,5

Splněná školní práce:

M str. 59/2,3, doma trénuj počítání mincí, odkaz na počítání pro domácí trénink: počítání do 7

ČJ BRÝLE B 57 hláska a písmeno R, Ř vyvození a psaní obou řádků obvyklým způsobem, PASTELKA 30 pokračování na třetím řádku, stačí 6 povedených tvarů. 

Odkazy k hravému procvičování: PEXESO, SLABIKOVÝ TRENAŽÉR

 

28.1. D: PASTELKA 30 druhý řádek

Splněná školní práce:

ČJ MYŠ 47 úkoly, 48 + úkoly 49/1, 6, 8, 9, 10 ještě před doplněním slov na str. 48.

BRÝLE B 56, návod práce v odkazu: HLEDEJ, odkazy k hravému procvičování: HLEDÁME SLOVA, SLOVNÍ TREFA

PRV 34, odkaz: DRUHY OBCHODŮ

(Odkazy HV - zpívání: VÍTR FOUKÁ DO KOMÍNA, tancování: BUDE ZIMA)

 

27.1. D: M 58/7
Splněná školní práce:

M str. 57/2,3,4, str. 58/obdélníky nahoře - zapiš počet.

ČJ PASTELKA 30 první řádek - nácvik tvaru zvláště pro psací písmena a, A, o, O, d, g. Děti vyhledávaly, o která písmenka se jedná a pak z psacích a, o, d, g měly najít a sestavit slovo (doga + ukázka).

MYŠ 47 OPIŠ SLOVA - stačí dvě slova na každý řádek.


24.1.  :-) dobrovolný list s doplňováním slov podle nápovědy. Některé děti splnily již ve škole.

Splněná školní práce:

ČJ procvičování čtení náročnějšího textu na listu. Značili jsme si začátky vět, barevně věty odlišovali a obtáhli červeně počáteční písmenka ve jménech.

PRV zima v přírodě, ptáčci u krmítka, zvířata u krmelce (+ práce na listu).

 

23.1.

Splněná školní práce:

M docvičování pečlivého psaní číslic 0 až 5, procvičování dalších cvičení v odkazu: PUZZLE PSI

(TV, prohlíželi jsme si a četli zprávy zprávy od našich lyžařů z Ostružné, zpívali písničku USNUL VRABEC ZA KOMÍNEM, dokončovali malování vrabečka na střeše  voskovka + vodové barvy.)

 

22. 1. pár dětí potřebuje docvičit M 61

Splněná školní práce:

ČJ MYŠ 40, 41,

M procvičování pečlivého psaní číslic 3, 4, 5 (na listu), M 61, procvičování v odkazu: PUZZLE PSI 1

(Písnička USNUL VRABEC ZA KOMÍNEM, malování vrabečka na střeše - předkreslení + voskovka. V příštích dnech dokončíme s vodovkami.)

 

21.1. V době hor domácí úlohy nejsou, pouze dopracování, pokud něco chybí.

Splněná školní práce:

ČJ MYŠ 39, procvičování pečlivého psaní číslic 0, 1, 2 (na listu), čtení po větách z knížky ZVÍŘÁTKA.

PRV zima a zimní sporty (práce na listu).

20.1. Dnes děti počítaly samostatně list jako prověrku M. Většina dětí splnila správně, ale několik jich dostalo list k docvičení domů. Také některé děti dopracují MYŠ 38.

______________________________________________

17.1. :-) dobrovolný list CO JE TO?

Splněná školní práce:

ČJ BRÝLE B 54 samostatné čtení po větách a zapamatování obsahu. 55 podle instrukcí. Pro spodní tabulku jsme si ve škole uspořádali anketu, doma mohou nepřítomné děti zjišťovat v rodině. Do pravého sloupce žáci malují nebo píší podle vlastního rozhodnutí.

PRV 32, 33 dokončení učiva o rodině, 33 jen základní znalosti z finanční gramotnosti - kdy nakupovat a co, kdo už nakupoval, kde získávají děti peníze a od koho, jak to je se  zbožím v obchodě - kde se bere, ...

 

16.1. D: PASTELKA 29 dokončení.

Doporučujeme rodičům, aby dětem pomohli s pomocnou linkou podobně jako na předchozích dvou řádcích.

I pro psaní písmen, která tento tvar obsahují, je potřebné protínání kličky na lince.

Splněná školní práce:

ČJ BRÝLE B 54 vyvození hlásky a písmene B obvyklým způsobem, psaní B, samostatné čtení a zapamatování první věty.

M str. 54/5, str. 56/1,6

 

15.1. D: M 55/4

Splněná školní práce:

M 55/1, 2, 3, procvičování v odkazu POČETNÍ TRENAŽÉR

ČJ MYŠ 46, procvičování správného postupu a sklonu spodní kličky na stíratelnou tabulku, PASTELKA 29 - druhý řádek. Dětem pomůže pomocná linka v úrovni protínání kliček.

"Hra na klavír" - hledání slov na klávesnici z abecedy, procvičování v  odkazu OBRÁCENÁ PÍSMENKA.Odkaz na písničku z dobrovolného pátečního listu: JEŽEK

 

14.1. D: BRÝLE B 53 podle instrukce v učebnici, :-) DOBROVOLNÁ ÚLOHA: adresa domů nebo do školy.

Splněná školní práce:

ČJ BRÝLE B 52 dokončení strany, 63 Davidův pohled.

MYŠ 43, v úkolu OPIŠ obtažení vzoru, psaní 3 písmen na každém řádku + slovo s daným počátečním písmenem.

PASTELKA 29 nácvik tvaru pro psací písmenka j, y, g. Nejprve nacvičení na stíratelné tabulce (nebo list papíru s linkami pro daný tvar ve velkém), po nacvičení první řádek. Dětem pomůže pomocná linka v úrovni protínání kliček.

PRV 32, 33 ústní úkoly a předávání osobních zkušenosti dětí.

 

13.1. D: M 54/3,4

Splněná školní práce:

ČJ BRÝLE B 52 - děti si samostatně četly oranžový úkol a hledaly odpověď. Společně jsme ji pak zformulovali a zapsali: JELI DO SKOTSKA.

MYŠ 42 - děti si samy četly zadání a pak jsme si ukázaly VZOR. Za správné jsme vybíraly všechny tvary, které nebyly chybně otočeny. Také jsme se ujistili, co je na obrázcích na str. 40, kterou mimo jiné budou plnit lyžaři v příštím týdnu na okopírovaném listu.

M str. 53/1,2 (cv. 3 - rychlíci), 54/1,2


 

10. 1. :-) dobrovolný list s obrázkem ježka, básničkou, kterou si děti mohou přečíst a naučit se ji, a šikmými čárkami ve velikosti  prvků psacího písma v sešitě.

Splněná školní práce:

ČJ BRÝLE B 52 horní část - samostatné čtení vět, vysvětlení neznámých pojmů, ukázka skotských dudáků.

MYŠ 37.

PRV 31 dokončení učiva.

 

9.1. D: PASTELKA 28 dokončení (do pondělí)

Splněná školní práce:

M UČ str. 54/medvídci: psaní čísla 7, rychlíci zvládli str. 52/1

ČJ PASTELKA 28 nácvik tvaru pro psací písmenka e, l, k, h, b, f. Vysvětlení postupu a hledání, o která písmenka se jedná.

Nácvik na stíratelné tabulce. Jedná se o náročnější tvar, je potřebné hlídat sklon i propojení hlavičky "vlaštovičky". Někteří s tvarem zápolili, stihli méně a budou potřebovat doma pomoci.

Rychlíci si brali dobrovolný list s Karkulkou a vlkem.

 

8.1. D: M 51/2

Splněná školní práce:

M str. 50/1,2,4 a str. 51/1,3 (rychlíci: 50/3, 51/4)

ČJ BRÝLE B 51 hláska a písmeno D obvyklým způsobem.

Při nácviku čtení si děti samostatně četly každou větu tak dlouho, až ji byly schopné reprodukovat (pošeptat). Odlišnými barvami jsme pak každou větu označili obdobně jako na straně 49. Také jsme červeně obtáhli počáteční písmenka ve jménech.

 

7.1. D: PASTELKA 26 dokončení. Lyžaři mají u úlohy vloženou složku dokumentů na hory.

Strany 25 a 27 v PASTELCE nebudeme plnit, protože nemají zrovna nejlépe zpracovány předlohy tvarů.

Také se mohou děti doma rodičům pochlubit s písničkou viz informace níže.

Splněná školní práce:

ČJ PASTELKA 26 nácvik spodního oblouku. Nejprve jsme si ukazovali, ke kterým písmenkům tento tvar patří a vyhledávali, co to  je za psací písmenka. Pak jsme tvar nacvičovali na stíratelné tabulce a teprve po nacvičení pokračovali po řádcích v PASTELCE.

Dnes jsme propojovali učivo ČJ, PRV a HV. Děti dostaly text písničky Postavil jsem sněhuláka na stráni. List mají vložený v PASTELCE. Nejprve jsme se učili text číst a vysvětlili jsme si méně obvyklá slova - např. NA STRÁNI, KRAJÁČ MLÉKA, R: (opakující se část písničky)...

Trošku jsme zabrousili do znalosti hodin a probrali části dne a denní režim.

Pak jsme si očíslovali jednotlivé 4 sloky a rozdali kartičky k nim. vymalovali jsme obrázky podle částí dne různými barvami a rozstříhali k prvním 3 slokám. Ke 4. jsme nalepili sněhuláka. Tato sloka ani nebývá často uváděna. Šikulkové vyhledávali rozdíl v názvech na obrázcích a v textu. (KRAJÍC CHLEBA x KOUSEK CHLEBA K VEČEŘI). V textu měly děti najít správnou sloku a toto slovo najít a opravit. Následovalo zpívání a střídání poskupinách tak, aby se děti dobře  orientovaly v textu a naučily písničku zpaměti. Na závěr jsme se dívali na písničku v odkaz a zkoušeli porovnávat velká a malá tiskací písmenka: POSTAVIL JSEM SNĚHULÁKA ...

PRV v návaznosti na předchozí informace + str. 31 orientace v rodinných vztazích, vyhledávání v úvodním textu a pokud možno samostatně označení osob kolem stolu.

 

6.1. D: M 48/3,4

Splněná školní práce:

M str. 48/1,2,4,

ČJ BRÝLE B docvičování str. 49 a 50, MYŠ 36.


19.12. až 5.1. D: BRÝLE B str. 50

Splněná školní práce:

M str. 47 celá

ČJ MYŠ 35 dokončení strany, hra 44 viz instrukce na str. 45.

 

18. 12. D: M 46/4

Splněná školní práce:

ČJ PASTELKA 24 dokončení strany.

Skládání, čtení a psaní slov viz foto.(Může sloužit i jako domácí inspirace.)

PASTELKU už do Vánoc nebudeme používat. Může odpočívat doma.

M str. 45, 45, číslo 6 začínáme psát od horního řádku, pozor na dotahování čísel až k hornímu a spodnímu řádku, ať nám čísla nelétají ve vzduchu. :)

 

17.12. D: PASTELKA 24 jen druhý řádek s ohledem na dodržení tvaru.

Splněná školní práce:

ČJ BRÝLE B 48, 49. Děti si samostatně četly věty na str. 48, chodily je šeptat a pak jsme zrekapitulovali společně obsah pro maximum informačního zisku. Když děti váhaly, pomáhali jsme návodnými otázkami. Na straně 49 jsme dlouhý text ještě zpřehledňovali barevným rozlišením vět. Kdo chtěl, podtrhával celou větu, komu lépe vyhovovalo, podtrhával barevně věty s rozlišením po jednotlivých slovech.

Cviky s listy s ABECEDOU s roboty hra na klavír se zapojením prstů podle určení toho, kdo slovo zadává. Slovíčko např. M-O-S-T, ... Co hraješ za slovo? (Nemusí se dodržet vždy klávesnice pro levou a pravou ruku - podle toho, jak děti dosáhnou prstíky.)

PRV 30

 

16.12. D: M 44/2,3

Listy s abecedou, které dostaly děti v pátek, budeme zítra  používat, proto je potřebné, aby je měly v aktovce.

Splněná školní práce:

ČJ cviky na uvolnění ruky, nácvik tvaru z PASTELKY 24. Nejprve jsme si vyhledávali na přehledu písmenek se všemi tvary, pro které psací písmeno je tvar potřebný (m, n, v), pak jsme nacvičovali na stíratelné tabulce (tvar těla sedící kočičky z pravého boku). Až se většině dětí začínalo dařit, splnili jsme první řádek.

MYŠ 34 ukazuj obrázky (nebo karty, kdo měl připravené domino) Č-Á-P, ... Zadávat slova z obrázků mohly také děti, kterým jde dobře rozklad slova na hlásky. Str. 31 pečlivé obtažení  tvarů housenek.

Rychlíci - skládání slov z písmenek a zapisování na list papíru.

M - Dnes jsme dělali matematické BINGO (trénovali jsme sčítání a odčítání do 5 a postavení čísel na šíselné ose - hned před, hned za).

_________________________________________________

13.12.  :-) dobrovolný list s dominem (z MYŠky 34)

Listy s abecedou, které dnes děti dostaly - na obrázku níže, budou  používat ve škole častěji. Mohou si s nimi hrát i doma, ale je  potřebné, aby si je ukládaly do aktovky.

Splněná školní práce:

ČJ BRÝLE B 48 vyvození hlásky a písmena H obvyklým způsobem, psaní H.

Děti dostaly další listy s ABECEDOU, také rozříznutý list  pro pravou a levou ruku. Procvičovali jsme písmenka i prstíky "hrou na klavír".

ABECEDANejprve např. levý ukazováček D, pravý palec R.

Pak jsme přidávali na obtížnosti podle vzoru: levý malíček A, prostředníček C, pravý palec U,  ukazováček O, ...

PRV dokončení lekce o bezpečnosti str. 28.
AJ: Opakování - Hračky a barvy, pracovní sešit str. 24:
1. (nakresli): a doll, a train, a car; 2.(vybarvi) red, pink, green, yellow, blue, orange; 3. (najdi a vybarvi): a pink guitar, a red plane, an yellow drum, 4.(napiš číslicí kolik a řekni anglicky); pracovní sešit str. 25 (samolepky)

 

 

12.12. D: PASTELKA 23 dokončení

Splněná školní práce:

M str. 41 dokonči opakování.

ČJ - dnes jsme hodně uvolňovali prstíky a zápěstí ("hra na klavír", hlazení prstíků a vytřepání rukou), protože se již věnujeme cvikům s prvky psacího písma. PASTELKA 23 dva řádky s důrazem na správný tvar i sklon. Komu šel tvar obtížněji, procvičoval na stíratelné tabulce.

 

11.12. D: M 43/3

Splněná školní práce:

M str. 43/2,4,5

Dnes jsme v matematice trénovali a opakovali porovnávací znaménka při házení kostkou ve dvojicích (kdo má více), počítali s penězi (nakupování, jakými různými mincemi můžeme zaplatit) a seznamovali se s číslem 6.

ČJ MYŠ 30 poslední 3 housenky stejným způsobem jako 9. 12. Běhací diktát: Děti dostaly kartičky a zapisovaly na ně slovíčka ze známých písmenek, které si běhaly přečíst z kartiček na chodbě v šatně i rozložených po třídě.

Odkaz, kde si mohou procvičovat děti písmenka i při čtení slov: ABECEDA

 

10.12. D: PASTELKA 22 dokončení.

Splněná školní práce:

ČJ BRÝLE B 47 dokončení.

Děti si promýšlely, o jakém pavoukovi budou psát a co. Kdo se bojí pavouků, mohl psát o pavoučku pro štěstí.

Samy se pokoušely pak sestavovat věty, vyhledávaly si písmenka, která neznají, ... dej pozor 1

Pak jsme si práce vystavili (a orazítkovali velkým tiskátkem.)

 

 

PASTELKA 22

PRV - bezpečnost na chodníku u silnice a na silnici, kde není chodník. Dokončení práce na str. 28, str. 29 - vysvětlování pro pochopení.

(HV PŮJDEM SPOLU DO BETLÉMA)

 

9.12. D: M 41 ústně (protrénuj pouze slovně, ve středu budeme toto opakování dělat písemně ve škole), někteří dělají doma opravu 42/4

Dnes děti dostaly sýr v plastové krabičce. Mají ho v aktovce. Nezapomeňte vyndat, ať se uvnitř aktovky nedějí nepříjemnosti.

Splněná školní práce:

ČJ BRÝLE B 47 procvičování čtení. Děti si zkoušely samy přečíst větu, zapamatovat a pošeptat. Komu se nedařilo, četl po slovech a teprve pak skládal obsah věty. Samostatné doplnění 46 VÍM.

PASTELKA 22 - pečlivý první řádek.

MYŠ 30 první dvě housenky čtení, pak - přečti 3. písmenko, které je hned před ním, ...  Kolik je tam A?, Y?

Prstíkem vyťukej na těchto dvou housenkách NOS, VODA, ZUB, které slovo ještě můžeš najít? Děti mohou procvičovat i doma.

M str. 42 celá

_____________________________________________

6.12.

 :-) dobrovolný list s čertíkem. Děti si zkouší samostatně přečíst a  malovat podle zadání.

Splněná školní práce:

ČJ BRÝLE B 44 docvičování čtení, práce s odkazem: PROCVIČOVÁNÍ KONTROLY ČTENÍ,

str. 45 podle instrukcí, 46 úkol MYSLÍM SI.

PRV bezpečnost na chodníku u silnice, u přechodu, bezpečné přecházení (dokončení práce na str. 27, str. 28).

AJ: pracovní sešit str. 21 (vybarvi podle instrukcí: a red plane, a blue car, a pink guitar, an yellow doll, a green train), pracovní sešit str. 23 (vybarvi podle instrukcí: 1. A pen is blue., 2. A car is blue., 3. A plane is red., 4. A bag is red.,5. A book is orange, 6. A train is green.)

 

5.12.

Splněná školní práce:

M str. 40/1,2,3,5

4.12. D: M 39/2,3

Splněná školní práce:

M str. 38 celá, 39/1, doma trénujte: hned před, hned za, orientaci na řádku a ve sloupci.

V ČJ jsme dnes procvičovali skládání slov z písmen a jejich přepisování na list papíru pro nácvik psaní do sešitu. (Slůvka děti samostatně skládaly z Mikulášské skládanky - nabídky slov o 4 až 6 písmenech.)

 

3.12. D: PASTELKA 21 dokončení, několik dětí potřebuje ještě procvičit čtení BRÝLE B 43

:-)  dobrovolný list S BÁSNIČKAMI PRO MIKULÁŠE. Děti si mohou vybrat, kterou se chtějí naučit. (První už znají ze školy.)

Splněná školní práce:

MYŠ 33, 32. Děti si nejprve v dominu vyplnily správná písmenka s případnou pomocí a pak dostaly okopírovaný tvrdý list, kde už si doplňovaly písmenka samostatně, rozstříhaly a pak skádaly doma. Pokud se najde i doma čas a chuť na poskládání, pomůže to slabším čtenářům.

Také děti dostaly přehled abecedy na listu, aby nemusely v učebnici BRÝLE B 6, 7 obracet stránky, pokud nad některým písmenkem váhají.

Písnička, která se také dá zazpívat Mikláši: DVA MRAZÍCI ULIČNÍCI

PRV 27

 

2.12. D: M 37/2,3 a také procvičování čtení BRÝLE B 43 pro děti, kterým to zatím nejde volně. Zdatnější čtenáři dostali :-)  dobrovolný list. (Ve čtvrtek nebude dom. úloha.)

Splněná školní práce pro nepřítomné:

M str. 36/5, 37/1, ve škole jsme dále trénovali spoustu dalších slovních úloh na sčítání do 5 pomocí fazolek.

ČJ BRÝLE B 43 dokončení, slovíčka jsme četli po řádcích i s variantou: "Přečti slovo na druhém řádku ve třetím sloupci. Které to je?" (Nejprve ukaž, pak přečti.) Str. 44.

 

Spící

Bdící

Význam domácí přípravy pro úspěšnost žáka

Děkujeme rodičům za spolupráci. U některých dětí by bylo dobré ještě trochu přidat, zvlášť když zachytíte upozornění v deníčku. Neváhejte zatelefonovat v případě potřeby a pokud si nejste v něčem jistí.

Každé dítě je jiné a potřebuje svůj vlastní čas. Domácí příprava přináší rodičům zpětnou vazbu a mohou tak svému dítěti výrazně pomoci, pokud se objeví někde mezerka. Má svůj význam pro pocit klidu dítěte, úspěšnost a pomáhá mu k utváření zdravého sebevědomí.

Co zahrnuje domácí příprava prvňáčka:

- kontrola aktovky a vedení dítěte k dodržování pořádku v ní

- plnění domácích úkolů podle zadaných instrukcí (mají svou návaznost)

- pokud dítě chybí doladění učiva pro pochopení

- oprava chybného a náprava nedostatků v pracovních sešitech tak, aby dítě všemu opravdu rozumělo a mohlo si snadno osvojit další vědomosti, dovednosti a schopnosti.

Všechno by mělo probíhat v klidu, pohodě a laskavosti, pomáhá forma hry a zábavy. (Co děláme pod tlakem, neděláme rádi a často se uzavíráme.)

Děti, kterým věnujeme pozornou péči hlavně v začátku školní docházky, se rychleji učí být samostatné. Podchytíme společně možné nedostatky a výrazně tím pomáháme dětem eliminovat pocit neúspěchu. Také předcházíme prohlubování mezer, které je pak pro žáka obtížnější řešit. Pokud dítě v první třídě plní domácí přípravu bez kontroly rodičů a jejich případné pomoci, možné nedostatky napravuje obtížněji.

Období s pomocí rodičů je zvláště významné v počátcích školní docházky. Postupně se ukončuje od třetí do třídy do páté třídy podle individuality dětí. Pak už by měla nastoupit jejich vlastní samostatnost a vliv rodičů slábne.

 


 

29.11. :-)  Dobrovolný list ČTI A MALUJ OBRÁZKY a uvolňovací cviky

VĚTŠINA DĚTÍ SI PŮJČILA KNÍŽKU psanou velkým tiskacím písmem. Mohou si ji ponechat tak dlouho, jak si budou přát a chtít si z ní číst, pak nám ji zase předají zpět ve škole. Pokud jim zpestříte čtení s tím, že se s nimi budete střídat, určitě to pro ně bude zábavnější. :-)

Splněná školní práce:

ČJ BRÝLE B 41 - docvičování čtení, 42 procvičení a dokončení, 43 vyvození hlásky a písmena V, psaní horního řádku V,  PASTELKA 21 - druhý řádek, hraní hry JE TO TAK?, (list Přečti si slova a vybarvi)
AJ: učebnice str. 24 (track 33)(track 34), pracovní sešit str. 21 - Poslouchej a vybarvuj: (track 36)

PRV 26 a probírání bezpečnosti dětí. Odkaz: JDEME DO ŠKOLY

 

28.11. D: BRÝLE B 42 úkol označený hnědou pastelkou.

Splněná školní práce pro nepřítomné:

M - dnes jsme trénovali sčítání a seznamovali se s odčítáním na pěnových kostkách (stavění a bourání komínu).

ČJ BRÝLE B 41 procvičování čtení (obrázek představuje slovo HRY)

HRA: JE TO TAK? LETADLO L-E-T-Í. JE TO TAK? KOČKA MÁ K-O-M-Í-N. JE TO TAK? Dál děti mohou vymýšlet samy.

PASTELKA 21 - jen horní řádek s důrazem na pečlivost (začínáme již s průpravou na psaní).

Procvičování čtení v odkazu: ZTRACENÉ PÍSMENKO - dítě nejprve přemýšlí nad slovem, přečte ho, pak teprve vybírá správné písmenko.

 

27.11. D: M 36/1,2

Splněná školní práce pro nepřítomné:

M str. 35 dokončit celou stránku, 36/3,4

ČJ BRÝLE B 41 hláska a písmeno K, vyvození a psaní písmene, samostatné čtení a zapamatování prvních dvou vět, procvičování čtení a skládání slov z písmenek (může být z písmenek napsaných na listu papíru, robotování ve slovním fotbalu nebo odkazy).

 

26.11. D: BRÝLE B 40 psaní vět podle vzoru a docvičování čtení, komu to trošku vázne.

Splněná školní práce pro nepřítomné, případně pro domácí dovysvětlení, pokud dětem něco nejde volně:

ČJ procvičování čtení, BRÝLE B docvičování čtení ze str. 39, práce se str. 40, PASTELKA 20 - malování vánočního stromku podle pokynů uč., doma rodičů, psaní slov podle diktátu na stíratelnou tabulku, (hry na skládání slov, básničky pro Mikuláše)

PRV 25, Advent a předvánoční zvyky

 

25.11. D: M 35/1, 2

Splněná školní práce pro nepřítomné, případně pro domácí dovysvětlení, pokud dětem něco nejde volně:

ČJ - BRÝLE B str. 39. Některé děti potřebují ještě docvičit čtení.

Malování obrázků na stíratelnou tabulku a štětcem na tabuli pro porozumění ve čtení a uvolňování zápěstí:

Namaluj S-T-R-O-M, P-O-T-O-K, ...

Piš slova M-O-S-T, S-Ů-L, ... a přečti.

M - Dnes jsme počítali příklady a vytvářeli slovní úlohy na početním divadélku. Doma můžeš počítat třeba pastelky, ovoce, autíčka, panenky... (př. Dana má 3 pastelky a Petr 2. Kolik pastelek mají dohromady? Vytvoř příklad: 3+2=5, vytvoř odpověď: Dohromady mají 5 pastelek.)

______________________________________________

22.11. D: BRÝLE B dokončení str. 38 + hravou formou procvičování čtení (hledej, kde je slovo SÁM, copak je  na čtvrtém řádku ve třetím sloupci, ...)

Splněná školní práce pro nepřítomné:

ČJ BRÝLE B str. 37 - dokončení, str. 38procvičování v odkazech: CO JE NA OBRÁZKU?, ZTRACENÉ PÍSMENKO

AJ: učebnice str. 22 (track 31), pracovní sešit str. 19,20

PRV 24

 

21.11. 

Splněná školní práce pro nepřítomné:

M str. 34 celá, ČJ - procvičování čtení a psaní, BRÝLE B str. 37 - jen fialový úkol (důraz na sebekontrolu velikosti písmenek, pokud dětem opravdu nejde, můžeme jim narýsovat pomocnou linku) hraní slovního  fotbalu v obměně po hláskách pro procvičování sluchové diferenciace: S-L-O-N N-O-H-A A-N-A-N-A-S ...

 

20.11. D: M 32/3. Zítra, v den třídní schůzky, nebude domácí úloha a deníčky si ponecháme ve škole.

Splněná školní práce pro nepřítomné, případně pro domácí dovysvětlení, pokud dětem něco nejde volně

M str. 31 celá, str. 32/ horní cvičení + cv. 1,

ČJ - hlavně práce na čtení s porozuměním, BRÝLE B str. 36 - děti si samy četly věty tak dlouho, pokud neznaly obsah. Komu to šlo, dostal jedničku do ZÁPISNÍKU PRVŇÁČKA. Kdo ji nemá, potřebuje ještě protrénovat doma.

Dokončení řádku S. (Hry se skládáním slov.)

 

18.11. a 19.11. D: M 30/3 (někteří dodělávají doma i cvičení 4), BRÝLE B 35 dokončení strany - horní cvičení

Splněná školní práce pro nepřítomné: 

ČJ procvičování čtení, dokončení BRÝLE B str. 34 dokončení řádku N, str. 35 s důrazem na samostatné čtení, seznámení s hláskou a písmenem S, str. 36, psaní horního řádku S, MYŠ 28 podle zadání, děti mohou slova malovat, případně psát podle vlastního rozhodnutí. Odkaz: ZTRACENÉ PÍSMENKO

str. 30/1,2,4


 slova

 

15.11. D: Dnes je jen dobrovolný list :-)

Splněná školní práce pro nepřítomné:

ČJ procvičování čtení a psaní, diktát slov na stíratelnou tabulku, např.: NOTA, TMA, TÁTA, ... BRÝLE B str. 34 čtení vět a zápis jedné z nich podle zadání. Odkaz: ZVUKY A SLOVA

AJ: učebnice str. 20 - 21 (track 27) , pracovní sešit str. 18

PRV 22, 23 dokončení.

 

14.11. D: M 29/4, (některé děti oprava cv. 2 a 3), také potřebují některé děti doladit opravy v učebnici BRÝLE B od str. 31.

Splněná školní práce pro nepřítomné:

M str. 29/3. Dnes jsme se ve škole seznamovali s trojúhelníkem, v PS nás čeká příští týden.

ČJ procvičování čtení, dokončení BRÝLE B str. 33, 34 horní polovina - hláska a písmeno N obvyklým způsobem, psaní horního řádku N, pozor na postup i držení tužky.

 

13. 11. D: BRÝLE B 33 vrchní cvičení

Splněná školní práce pro nepřítomné:

ČJ procvičování čtení a psaní slov, hláska a písmeno J BRÝLE B str. 32. Procvičování v odkazu: ROBOT

 

12.11. Zítra - ve středu místo M 1. a 2. vyuč. hod. bude jedna hodina ČJ a pak PRV - procházka obcí.

D: BRÝLE B dokončení str. 31 věty o sobě.

Začínat mohou slůvkem JÁ, i když hlásku a písmeno J pečlivěji budeme probírat až zítra. Děti dané písmenko většinou již znají.

Splněná školní práce pro nepřítomné:

ČJ BRÝLE B str. 31 dokončení rámečků a vět. Dodržujeme stále, že ve jménech počáteční písmeno, které je vždy velké, píšeme červeně. MYŠ 29.

PRV str. 22, 23, nejprve jsme se pohybovali podle pokynů viz vzor: Postav se čelem k oknu, udělej 2 kroky, zaboč vpravo a běž 4 kroky, pak zahni vlevo, ... Pak jsme se orientovali v obrázku, hledali orientační body, obchody, a pak úkol č. 1 hrály děti s figurkami. Důraz jsme kladli na bezpečnost. Popis cesty Petra ze školy končí v domě se zelenou střechou vedle SPORTU. Na závěr jsme teprve barvami triček vyznačili cestu všech 3 dětí.

 

11.11. D: M 29/2 (zapiš libovolný rozklad čísel)

Splněná školní práce pro nepřítomné:

ČJ procvičování čtení slov z probraných písmen,

BRÝLE B 31 čtení + psaní + malování: zeleně označený úkol - první 3 rámečky, růžový úkol - první 2 věty včetně obtažení předepsaných slovíček.

Procvičování v odkazu: HLÁSKA A PÍSMENO M SKLÁDÁME SLOVA (pro šiklulky - s písmenkem L, které jsme ještě zcela neprobírali)

M str. 28/2 a 29/1, doma můžete procvičovat rozklady s různými předměty (tužky, fazole, hračky...)


 MÁMA MÁ

8.11. D: MYŠ 26

Splněná školní práce pro nepřítomné, případně pro domácí dovysvětlení, pokud dětem něco nejde volně:

ČJ procvičování čtení i skládání slov z probraných písmen. Roboti - analýza v odkazu: ROBOTI

BRÝLE B 30, pozor při psaní posledního úkolu, věta je dlouhá. Dětem se může stát, že se mezerky mezi slovy budou ztrácet. Mohou si je pro přehlednost označit svislou vlnitou čárou.

PRV dokončení lekce a shrnutí učiva o rostlinách, str. 19 a 21.
AJ: učebnice str. 18 (track 24), pracovní sešit str. 16, 17

 

7.11. D: BRÝLE B 27 dokončení podle uvedených instrukcí.

Splněná školní práce pro nepřítomné:

M str. 28/ 1, dnes jsme opakovali správné psaní všech čísel 0-5 na PL

ČJ procvičování čtení slov a větiček v učebnici BRÝLE B, robotování pro sluchovou diferenciaci, pokud je to potřebné. dokončení str. 28, věta: MY MÁME + obrázek bonbónů. Vyvození písmene a hlásky M str. 29 a 6 jako obvykle. Nově - čtení vět a jejich zapamatování.

 

6.11. D: M 27/1,2 - U cvičení č. 2 porovnej počty: nad písmeno A napiš porovnávací znaménko (</>/=)

Splněná školní práce pro nepřítomné:

M str. 25/3,4, sr. 26 celá, u cvičení č. 2 pouze čti ( 5 je větší než 4....)

Při psaní kontrolujte prosím správný směr a sklon, některé děti píší velmi často čísla otočená na druhou stranu (zrcadlově).

ČJ seznámení dětí s tvary slovesa MÍT: MÁM, MÁŠ, ...

BRÝLE B 28 - psaní na řádky 2 vět o sobě a 1 věty o spolužákovi,

vzor: MÁM + OBRÁZEK.

ŠIMON MÁ + obrázek koloběžky. Pozor na dodržení mezer mezi slovy a tečku za větou. Poslední řádek splníme zítra. Robotování pro sluchovou diferenciaci v odkazu: CO TO JE?

 

5.11. D: BRÝLE B 27 dokončení. Dodržujeme mezery mezi slovy nebo jejich znaky.

Splněná školní práce:

ČJ BRÝLE B 27, 28 - úkoly s fialovým označením. PASTELKA 19 - malování podle pokynů uč., doma rodičů.

PRV 20. (+ krájení jablíček, pozorování a ochutnávání)

 

4.11. D: M 25/1,2

Splněná školní práce pro nepřítomné:

M str. 24 celá

ČJ BRÝLE B 26 dokončení strany, pravidla pro ú, ů. Vyvození písmene a hlásky M str. 27 a 6, "Robotování": D-O-R-T, S-V-Í-Č-K-Y, ...

Horní řádek písmene M str. 27 stejně jako u předchozích písmen.

(Možná básnička, kterou se děti naučily ve škole na písmenko M:

MÍŠA A JÁ, MY OBY DVA.

MY SE PRÁCE NEBOJÍME,

MOST VÁM V MŽIKU POSTAVÍME.

MÍŠA A JÁ, MY OBY DVA.)


 

1.11. Dnes je jen dobrovolný list :-) POZNÁVÁME SLOVA k procvičení rozlišování umístění dané hlásky ve slově.

Splněná školní práce pro nepřítomné, případně pro domácí dovysvětlení, pokud dětem něco nejde volně:
AJ: učebnice str. 17 (track 23), pracovní sešit str. 13 - 14,
Song: (track 21)

MYŠ (Hrajeme si ...) 27/1, 2, 3, 5 - také s instrukcí: Ukaž druhý obrázek na třetím řádku. (Přeskakujeme zatím str. 24 až 26.)

BRÝLE B 26 úkoly k Ó, nabídka slov k psaní či namalování obrázku: GLÓBUS, VAGÓN, BONBÓN, (CITRÓN, ...) hra k procvičování: DÉLKA

PRV 18, 19/1, (ochutnávání zeleniny - chuť, hmat, čich), odkaz k základnímu zjednodušenému rozdělování: ZELENINA - PLOD, KOŘEN, LISTY

 

31.10. D:  BRÝLE B 25 dokončení práce

Splněná školní práce pro nepřítomné:

M - Dnes jsme se seznamovali s porovnávacími znaménky (větší, menší) na početním divadélku a mazací tabulce, v UČ jsme dnes nepracovali.

ČJ - procvičování sluchového rozlišování délky samohlásek, BRÝLE B 25 - práce s písmenem Í, Ý + sluchové rozlišování měkkých a tvrdých souhlasek ve slovech např. DÍK, DÝM


 

25. 10. D: MYŠ 22 zapisování písmen do rámečků podle umístění ve slově.
Splněná školní práce pro nepřítomné:
AJ
učebnice str. 16 (track 20)(track 21), pracovní sešit str. 15

ČJ sluchové rozlišování délky samohlásek (slabik ve slově), docvičování učiva BRÝLE B 23, v posledním úkolu jsem na linku malovali obrázky či zapisovali slova podle správného výběru dětí a oddělovali čárkou - vzor z nabídky: obrázky - tráva, (barvičky) červená, modrá, zelená, čokoláda, slova - MÁMA, TÁTA. Možnost procvičování v odkazu: DLOUHÉ SAMOHLÁSKY

PRV 17 podle instrukcí.

 

24. 10. D: PASTELKA 18 + dokončení D str. 17, mnohým dětem část úlohy chybí. Docvičení orientace na stránce - viz informace pro nepřítomné níže.

Splněná školní práce pro nepřítomné:

M str. 23 celá,

ČJ nácvik D na stíratelné tabulce,

MYŠ 22 - orientace na stránce viz vzor: Co je na obrázku je v druhém řádku, první obrázek? Mnohé děti si stále nejsou jisté. Sluchové rozlišování - doplnění řádku A.

 

23. 10. D: M 22/2

Splněná školní práce pro nepřítomné:

M str. 21 celá, 22/1. Sportovci, kteří dnes byli na turnaji, mohou dopracovat učivo o podzimních prázdninách.

ČJ - vyvození délky samohlásek, seznámení s čárkou nad písmenem, procvičování sluchového rozlišování slabik i jednotlivých hlásek, BRÝLE B 23 zelené a modré cvičení. Se sportovci docvičíme zítra.

 

22. 10. D: PASTELKA 17

Splněná školní práce:

ČJ BRÝLE B 23, sluchové rozlišování, v které části slova slyšíme i (y), hláskování slov i vytleskávání slabik. I, Y zapisujeme správně v souladu s pravidly českého pravopisu, poradíme dětem a jen je lehce upozorníme na pravidla, která ještě neznají, abychom předcházeli fixaci chybného. (MYŠ 23, ponecháváme si zatím ve škole).

PRV (kontrolovali jsme prac. sešity, děti je dostanou domů zítra). Procvičovali jsme jehličnaté stromy. Děti se mohou vrátit doma k procvičení v odkazu z pátku.

 

21. 10. D: M 20/2,3

Splněná školní práce pro nepřítomné:

M - UČ str. 20, trénujeme uspořádání od nejmenšího k největšímu a naopak.

ČJ BRÝLE B 22. Hledáme shody a rozdíly. Všímáme si rozlišení dvojčátek, rozdílní zájmy - viz str. 7, rozdílné oblečení i co mají a dělají společně. Věty doplňujeme obvyklým způsobem a čteme. Příklad: Ivana má růžové naušnice. Ivana má červené boty.

- čteme: ELIŠKA a bráška Ota se spolu koupou v bazénu.

Zápis:

ELIŠKA (svoje vlastní jméno si děti zapisují celé) + O - (obrázek).

Děti - sourozenci - čteme: Silvinka a Valinka si spolu rády hrají na písku.

Zápis: S + V - (obrázek pískoviště).

BRÝLE B 23 - zápis písmenek I, Y podle obvyklých instrukcí.

PASTELKA 16 - povídání o snech a přáních, nácvik otáčení na stír. tabulce, pak vypracování úkolu. Většina dětí prac. sešit odevzdala a zůstává dozítřka ve škole.


 

18. 10. Dnes je jen dobrovolný úkol :-) - list POZNÁVÁME SLOVA 

Splněná školní práce:

ČJ BRÝLE B dokončení práce na str. 21 podle instrukcí, vyvození I, Y - práce s obrázkem str. 21, str. 7.

PASTELKA str. 15 - nejprve nácvik otáčení pravotočivé i levotočivé spirálovité čáry na stír. tabulce, pak teprve práce v pracovním sešitě.

AJ učebnice str. 14 (track 18), pracovní sešit str. 12

PRV - jak roste strom, jak přijímá živiny (rozpuštěné ve vodě), základní seznámení dětí s tím, co je lýko, míza, kdy strom roste a jak dýchá. Práce s listem STROM JE ŽIVÝ ORGANISMUS, opakování str. 15 - docvičování názvů stromů a jejich plodů. Možnost procvičování v odkazu: LISTNATÉ STROMY

 

17. 10. D: BRÝLE B dva řádky psaní písmen str. 21. Je potřebné, aby děti věděly, co píší. Písmenka v druhém řádku spolu se zápisem i čtou. (Případné dovysvětlení najdete v informacích ze 14. 10.)

Několik dětí si stále není jistých s porozuměním sestavení věty - viz informace níže. Bylo by dobré zkusit a případně docvičit i doma.

Splněná školní práce:

M str. 19/1,3

ČJ BRÝLE B 20 věcně správné sestavení, zápis i čtení věty o sobě, co děláme s babičkou a dědečkem a pak věta o kamarádovi. (Viz infomace z 11. 10.)

Např. větu "ELIŠKA S BABIČKOU A S DĚDEČKEM RÁDI CHODÍ NA HOUBY." zapíšeme: ELIŠKA + B + D  -  obrázek hříbku.

 

16. 10. D: M 19/2

Splněná školní práce pro nepřítomné:

M str. 19/ jahody(nahoře) - psaní čísla 5

ČJ -  BRÝLE B dokončení str. 19, 20 - vyvození E včetně str. 6 (Eva má ráda ementál). Popisovali jsme obrázek na str. 20, sestavovali věty o Evě, také jsme vyvodily další možnost zápisu věty: -  B + D. (Čteme: Eva má ráda babičku a dědečka.) Procvičování v odkazu: Písmenko E

PASTELKA str. 14.

 

15. 10. D: BRÝLE B 19/cvičení označené oranžovou pastelkou.

Splněná školní práce pro nepřítomné:

ČJ -  BRÝLE B str. 18, 19 - psaní písmenek. diktát písmenek A, O, U - pro upevnění zapamatování. Seznamování s písmenky v odkazu: ABECEDA

(V PRV jsme se venku seznamovali se stromy a keři v okolí školy a jen si děti mohly vymalovat podle vlastního přání vložený obrázek se stromem).

 

14. 10. D: M 18/2

Splněná školní práce pro nepřítomné:

ČJ -  BRÝLE B str. 17.

Písmenka sice dodržujeme ve správném postupu zleva doprava, od linky k lince, ale hlavně jde o to, aby je děti bezpečně poznaly. Zeleně označíme "autíčka", která se povedla a mohou jezdit po silnici, červeně ta, která by potřebovala opravit. Stačí vybrat jedno od obou možností. Do rámečku pak to nejkrásnější.

Při spojování obrázků s U děti našly možnosti, kde U je. Např. Ota je kluk (K-L-U-K), loupáček, ...

PASTELKA str. 13.

M - str. 18 celá, u psaní čísel si dáváme pozor na dotahování až na řádek, na správný směr a odkud začínáme psát (některé děti píší čísla zespodu)

__________________________________________________________

11. 10. Informace pro rodiče k domácím úlohám: 

Věnujte prosím pozornost  i již dříve uvedeným pokynům na webu.

Některé děti jsou stále nejisté v záznamu věty. Způsob záznamu je vysvětlený níže - např. 7. 10., 30. 9., 24. 9., ...

Dnes jsme znovu ve škole opravovali s dětmi a znovu vysvětlovali včerejší D: BRÝLE B str. 16.

Jde o to, aby byl zápis věcně správný a nefixovaly si děti chyby.

Způsob záznamu je vysvětlený níže - např. 7. 10., 30. 9., 24. 9., ...

Psát větu celými slovy mohou jen ty děti, které znají písmenka a také dodrží mezery mezi slovy  ...

Také orientaci na stránce je potřebné věnovat pozornost (psát na správné linky, využívat pomocné linky pro velikost písmene, ...). Pomůže to, aby se dětem lépe dařilo v dalším učení.

Chválíme všechny šikulky, kteří zvládli úlohu výborně. 

D: Dnes je jen :-) - dobrovolná úloha. List ZPŘEDU, ZEZADU, ZBOKU - ZACVIČ SI. Děti si zakládaly tento list do deníčku.

Splněná školní práce:

ČJ BRÝLE B str. 16 - dokončení práce, PASTELKA str. 12, PRV str. 15
AJ: učebnice str. 12 -13 (tracks 13 - 16), pracovní sešit str. 10 (track 17)

 

10. 10. D: BRÝLE B str. 16 - úkol Piš věty o Uršule, vyprávěj věty, jak a kde sportuješ a napiš o sobě větu. (Zítra si budeme ve škole zjišťovat spolužáky a zapíšeme větu na posledním řádku.)

Splněná školní práce pro nepřítomné:

ČJ -  BRÝLE B str. 15 - úkoly podle zadání.

M - 17/1, trénujeme pravou a levou (některým dětem to dělá stále velké potíže)

 

9. 10. D: M 17/ dokončit horní cvičení: psaní čísla 3 

Splněná školní práce pro nepřítomné:

M - 16/3, 17/2,3.

ČJ - nácvik psaní O - BRÝLE B str. 15 horní 2 řádky. Nejprve nacvičujeme ve vzduchu s uvolněným zápěstím, pak na stíratelné tabulce - od linky k lince nebo na listu papíru - se správným postupem viz šipka v učebnici. Ve vlastním psaní v učebnici obtáhneme vzorová písmenka a pak postupujeme podle zadání. Třídění v odkazu: Ovoce a zelenina

 

8. 10. D: PASTELKA (Uvolňovací cviky) str. 11

Splněná školní práce pro nepřítomné:

ČJ -  BRÝLE B str. 13, 14, PASTELKA str. 10,

PRV str. 14

 

7. 10.  D: M 16/4

Splněná školní práce pro nepřítomné:

ČJ -  BRÝLE B str. 12 - dokončení vlastních staveb a zápisy vět o stavbách kamarádů. Vzor: E - Čteme: ELIŠKA POSTAVILA PÁS (STAVBU) Z PĚTI KOSTEK.

PASTELKA str. 9, procvičování v odkazu: Přiřaď stejný obrázek

_____________________________________________

4. 10. Dnes je jen :-) - dobrovolná úloha. Děti si vytvořily domino podle MYŠKY str. 20 a skládaly ho ve škole. (V příštím týdnu už začneme s písmenky pracovat podrobněji.) Je dobré domino ještě procvičit  i doma. Děti ho mají uloženo za obalem MYŠKY, deníčku nebo v pouzdře. Pokud budou pracovat i doma a  znovu skládat, podepište jim to prosím v deníčku.

Splněná školní práce pro nepřítomné:

ČJ - MYŠ - viz výše. Str. 20 a 21.

PRV str. 13, odkaz: Správné chování
AJ -  učebnice str. 10 (track 10), pracovní sešit str. 7, str. 9
*Dobrovolný: Vybarvi si stranu 9 v pracovním sešitě (Zopakuj frázi: ,,Good morning!")

 

3. 10. D: BRÝLE B (Začínáme číst ... ) dokončení úkolu na str. 11,

Splněná školní práce pro nepřítomné:

M - str. 15

ČJ -  BRÝLE B str. 12 - zápisy vět na horních řádcích - úkoly označené žlutou pastelkou a cedulkou JÁ, včetně vlastních staveb z kostek a jejich barevným zakreslením. Odkaz: Stavby z kostek

 

2. 10. D: M 15/2

Splněná školní práce pro nepřítomné:

M - trénujeme psaní čísel 1 a 2

domácí procvičování: zdezde


ČJ -  BRÝLE B str. 12 seznámení s dalšími dětmi a písmenky (jako obvykle + str. 6, 7) Stavěli jsme z barevných kostek stejně jako JIrka a Sára a barvy přesně vymalovali i k jejich práci v horní části strany. Dál budeme pokračovat zítra. (Dokončení zákreslení obrázků ze zápalek na str. 11 bude zítřejší D.) Procvičování sluchového rozlišování v odkazu: Co slyšíš?

 

1. 10. D: PASTELKA (Uvolňovací cviky) str. 8 dokončení práce podle instrukce. Děti se snaží o rovné tahy pečlivě z kraje do kraje ve směru zleva doprava a shora dolů. Mohou použít barvy podle vlastní volby. Obtahují i předepsané linky pro nácvik. Pozor na přetáčení sešitu. Podle zájmu si mohou dokreslit i králíčky.

Splněná školní práce pro nepřítomné, případně pro domácí dovysvětlení, pokud dětem něco nejde volně:

ČJ -  BRÝLE B str. 10 - dokončení práce na str. 10 podle instrukcí uvedených v předchozích dnech. Píšeme o sobě s použitím jména a o spolužácích s jejich počátečním písmenem. (Doma mohou skládat a sbírat nápady s rodiči.) Procvičování orientace v odkazu: Kde se nachází ...

PRV - str.12 podle instrukcí + učíme se orientovat v pocitech. 

 

 

30. 9. D: M 14/jablíčko - dokončení úkolu

Splněná školní práce pro nepřítomné, případně pro domácí dovysvětlení, pokud dětem něco nejde volně:

ČJ -  BRÝLE B str. 10 - poznáváme nové děti, seznamujeme se s písmenky na začátku jejich jména a vybarvíme dané písmenko červeně.

Vrátíme se na str. 6, 7, vyhledáme dané děti, povíme si o jejich zájmech a seznámíme se s jejich jménem. I tady vymalujeme počáteční písmenko jejich jména červeně a obrázek dětí i se jménem tužkou zakroužkujeme.

Na str. 10 si pak pojmenujeme obrázky ze zápalek, (poučení o nebezpečí zápalek a hraní si s nimi jen pod dozorem dospělého). Pak děti sestavují své vlastní obrázky přibližně z 5 až 6 zápalek.

Na prvním řádku "JÁ" zaznamenávají žáci větu o sobě.

Vzor: ŠÁRKA - (obrázek hvězdičky). Čteme: Šárka poskládala hvězdičku.

Při zápisu se snažíme dodržovat velikost písmenek podle vyznačené pomocné modré linky. (Další úkoly na této straně splníme zítra.)

Str. 11 horní úkol a z následujícícho úkolu horní řádek. Zápalky malujeme i s hlavičkami.

M - str. 14 celá

_____________________________________________________________

Některé děti si začínají víc škrábat hlavu (mají to konkrétně poznačeno v deníčku). Kontrolujte však prosím raději pravidelně opakovaně všem dětem hlavy (vši). 

27. 9. Dnes není D, jen dobrovolný list PRACOVNÍ NÁVYKY.
Dobrovolný úkol z AJ: Pracovní sešit str. 6 (očísluj obrázky)

Splněná školní práce pro nepřítomné, případně pro domácí dovysvětlení, pokud dětem něco nejde volně:

ČJ - MYŠ str. 18, 19. Děti si mohou zahrát hru. Vzor: Polož korálek na obrázek, který je na 3. řávyskočí děti, které rády běhajídku a začíná na L. A copak je na obrázku? (LIST)

PRV - str. 11 s úkoly podle zadání ve spodní části stránky. Děti hrály ve škole hru: Vyskočí děti, které rády běhají. Zatleskají děti, které mají rády pohádky, ... Hledáme, co máme společného, co můžeme dělat spolu a o čem si spolu můžeme povídat (spolu sdílet).

AJ - pracovní sešit str. 3 (trénink frází: Hello!/ Goodbye!), str. 5 (Who is this?), učebnice str. 8 (track 8), str. 9 (track 9),
Dobrovolný úkol: PS 6 (očísluj)

 

 

26. 9. D: PASTELKA (Uvolňovací cviky) str. 7. Děti se snaží dodržet daný sklon.

Splněná školní práce pro nepřítomné, případně pro domácí dovysvětlení, pokud dětem něco nejde volně:

M - UČ s. 14/ jablíčko (psaní čísla 1, pouze první 3 řádky)

ČJ jsme dnes věnovali hlavně na doladění D: BRÝLE B str. 9. (viz informace z 24. a 23. 9.)

Děti, které měly úterní úlohu v pořádku pracovaly na dobrovolných úkolech na listech. Některé pilné děti si odnesly listy i domů.

25. 9. D: M 13/2

Děkujeme všem rodičům, kteří nám dnes pohotově odevzdávali návratky k horám.

Děti si mohou ještě i doma procvičit odkazy, které jsme plnili ve škole: Písmena M, A, L a počáteční hlásky slov, Detail obrázku

Splněná školní práce pro nepřítomné:

M - s. 12 a 13

ČJ - MYŠ 17 DÉŠŤ. pozor na správný sklon. Kapky malujeme jedním tahem od špičky zpět ke špičce.

 

24. 9. D: BRÝLE B (Začínáme číst ... ) dokončení úkolů na str. 9.

Splněná školní práce pro nepřítomné:

ČJ -  BRÝLE str. 9. Děti píší o sobě s použitím vlastního jména.

Vzor: EVA - (+ obrázek knihy). Ústně čtou Eva ráda čte.

Větu celými slovy zatím psát nedoporučujeme. (Mohou ji psát pouze ti, kteří již znají daná potřebná písmena, umí dodržet mezery mezi slovy i interpunkci a chápou význam věty.)

MYŠ (Hrajeme si ...) str. 16 - označ barevnými hvězdičkami dvojice obrázků podle zadání. Hra v odkazu:T, A, H (třída, aktovka, hračka)

PRV str. 10 podle zadání, možná hra (ve škole s dětmi, doma s pohádkovými bytostmi) Kdopak to je? Má zelené vlasy, dýmku a z kabátku mu kape voda.

 

23. 9. D: M 10/2

Dnes si děti odnášejí domů pouze M, MYŠ (Hrajeme si ...) a kdo měl trošku zádrhele se zápisem vět v učebnici BRÝLE na str. 8 (Začínáme číst ... viz pátek) tak také tuto učebnici.

V MYŠCE jsme dávali "hádanky" na str. 16: Ukaž, co je K-L-Í-Č, ... Je dobré s dětmi trošku ještě zahrát i doma.

Splněná školní práce pro nepřítomné:

ČJ - viz hádanky výše, BRÝLE str. 8 dokončení stránky. Vyhledávali jsme a počítali slova začínající na P v Pepově pokojíčku, zapisování vět podle zadání v učebnici.

Už děti chápou smysl věty, proto ponecháváme pouze znak pro jméno s červenou barvou, ostatní řešíme tužkou.P (= PEPA). Nápověda pro rodíče je na koncových stranách v této učebnici.

Odkaz k rozlišování zvuků: Copak to je?

M - s 11: ze cvičení 1 pouze balónky + cvičení 2


Abeceda s obrázky, Pexeso tvary písmen, Písmenková abeceda zpívaná

ŘÁDEK SLOUPEC

_____________________________________________________

 

 

Drobná úprava pravidelného rozvrhu ve změně pořádí hodin M a TV

Čtvrteční rozvrh: M, TV, TV, ČJ.

 

Co potřebujeme v 1.třídě?

  • Do pouzdra – 2 tužky, guma, ořezávátko, malé pravítko, základní pastelky, stíratelný fix.
  • Do VV - starší tričko s dlouhým rukávem, košile nebo zástěra na převlečení, temperové barvy, plochý a kulatý štětec č. 10 nebo 12, nůžky, Progressa, ořezávátko, sklenička na vodu (od kojenecké výživy).
  • Kufřík není potřeba, děti dostanou ve škole krabici.
  • Do TV – látková taška nebo pytlík (ne igelitová taška), tričko, tepláky, mikina, tenisky na ven, cvičky se světlou podrážkou do tělocvičny.

Všechny věci do školy dětem do konce prvního školního týdne, podepište nebo označte pořadovým číslem dítěte.

 

Úhrada školní družiny bude prováděna na účet školy (rodiče obdrží příslušné údaje) a to ve dvou platbách:

a)         1. pololetí – 600,- Kč / září až leden – splatnost do konce září

b)         2. pololetí – 600,- Kč/ únor až červen – splatnost do konce února

Číslo bankovního účtu pro platby: 300383912/0300
Variabilní symbol Bude uveden v žákovské knížce žáka
Přijímané platby Číslo do zprávy pro příjemce:
Školní pomůcky                  1000,- Kč 1
Pitný režim za 1. pololetí       250,- Kč 2
Školní družina za 1. pololetí   600,- Kč 3
Kroužek vaření                       600,- Kč 4
Kroužek Ferda Mravenec       500,- Kč 5

Příklad platby částka 1850,-Kč VS: 2202001 do zpráv pro příjemce: 1, 2, 3.

 

Novinky

Přihlášení

Školní Facebook

images